Hakaret düellosu

TBMM’de önceki gün BDP’li Hasip Kaplan kendisine “Terörist” diye seslenen AKP’lilere “Şerefsizlik etmeyin” dedi. Karşılıklı ağır sözler dün de devam etti.
Aklınızı başınıza alın
BDP’nin boykot sonrası Meclis’e gelmesiyle Genel Kurul’da tansiyon yükseldi. BDP’li Hasip Kaplan önceki gün kürsüde AKP’yi hedef alarak “Aklınızı başınıza toplayın. Onlar teröristse (KCK tutukluları) ben de teröristim” deyince iktidar partisinin sıralarından “Zaten teröristsin” sesleri yükseldi.
Zoraki özür
Dünkü oturumda Meclis Başkanvekili Mehmet Sağlam, Kaplan’dan önceki günkü sözleri nedeniyle özür istedi. BDP’li Sırrı Sakık ise “Belediye başkanlarımıza terörist diyenler de özür dilemeli” dedi. Uzun tartışmaların ardından Kaplan ve AKP’li Mustafa Elitaş, ortamı yumuşatan açıklamalar yaptı.

Genel Kurul’da, “terörist, şerefsiz” gerginliği
Meclis Genel Kurulu’nda, AKP ve BDP arasında önceki gün yaşanan “şerefsiz” ve “terörist” tartışmaları dün de devam etti. Meclis Başkanvekili Mehmet Sağlam, BDP Grup Başkanvekili Hasip Kaplan’dan Genel Kurul’da önceki gün kullandığı sözler nedeniyle özür dilemesini istedi. Sağlam’ın bu sözlerine BDP’li Sırrı Sakık, “Belediye başkanlarımıza terörist diyenler de çıkıp özür dilemeli” diyerek yerinden yanıt verdi. Sağlam’da, “Bunu tartışmayalım” dedi. Kürsüye gelen BDP Grup Başkanvekili Hasip Kaplan, Genel Kurul’da dün yaşanan tartışmaları hatırlatarak, şöyle dedi: “Dünkü Genel Kurul toplantısında söz aldığım bir sırada bu kürsüden konuşma yaparken belediye başkanlarının gözaltına alındığını ifade ederken bu arkadaşlarımıza terörist denmesini kınayarak şunu söyledim. O arkadaşlarıma terörist dersem ben de aynı suçu işlemiş kabul ediyorum kendimi ve burada 10 kişi aynı anda kalkarak ’zaten siz teröristsiniz’ dedi. Bu sözleri söyleyen arkadaşlarımızın hepsini cesaretle ayağa kalkıp kendilerini tek tek göstermelerini istiyorum. En büyük sataşma AKP Grup başkanvekillerinden geldi.”

Oturuma ara verildi
Bunun üzerine Sağlam, “Rica ediyorum. Sizi özür dilemeye davet ediyorum, ilgili madde açık” dedi. Kaplan da, “Bana terörist diyenlerinki hakaret değil midir?” diyerek tepki gösterdi. Salondan gelen seslerin dinmemesi üzerine Sağlam, birkaç kez uyarı yaptı. Tartışmanın uzaması üzerine Sağlam, grup başkanvekillerini toplantıya çağırdı ve oturuma bir süre ara verdi. Daha sonra Kaplan, “Konuşmam sırasında hakaret ve sataşma nedeniyle söylediğim sözler kastı aşmıştır, gruba yönelik değildir. Meclis’te olmaması gerekiyordu” açıklaması yaptı.


Yeniçağ
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)