Muhalif okul müdürüne baskı



AKP hükümeti, okullarda tablet dönemine geçmeye hazırlanırken hiçbir geliri olmayan ilköğretim okullarının “bağış” adı altında aldıkları gelirler de kesildi.Milli Eğitim Bakanlığı, bir yandan kamuoyuna “zorunlu bağışı bitirdik” görüntüsü verirken diğer yandan bağış alan müdürlerden yandaş olanlarla olmayanları ayırıyor.

İzmir’de iktidar karşıtlığıyla bilinen sendikalara üye 10 okul yöneticisine, bağış aldıkları gerekçesiyle soruşturma açıldığı belirtiliyor. Eğitim-İş Sendikası İzmir Şube Sekreteri Bülent Turan, Milli Eğitim Bakanlığı’nın bağışı yasakladığını bunun ardından bağış alan müdürlere soruşturma açtığını vurguladı.

‘Yeni bir muhalif avı mı?’

İlköğretim okullarının hiçbir gelir kalemi olmadığını, müdürlerin zorunlu olarak isteğe bağlı bağış aldıklarını anımsatan Turan, “AKP hükümeti kamuoyuna, ‘zorunlu bağışı bitirdik’ imajı vermeye çalışıyor. Ancak bunun altından yine farklı bir ‘muhalif avı’ yöntemi olduğunu düşünüyoruz. Bir türlü görevden alamadıkları, kendi düşüncesinden ve kendi sendikalarından olmayan müdürleri, bu yolla baskı altına almak istedikleri endişesini taşıyoruz” diye konuştu.

Giderleri karşıyalamadıkları için yapılan bağışların olağan görüldüğünü anımsatan Turan “Hem okulları gelirsiz bırakacaksınız hem de ‘bağış alma’ diyeceksiniz. Bu okullar nasıl ayakta kalacak” dedi.


Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)