Alevi olduğunu öğrendiği öğrenciyi döven öğretmen yıllar sonra yargıç karşısında!


Esenyurt Ali Kul Çok Programlı Lisesi 1. sınıf öğrencisi Burak Kul’u Alevi olduğu için döven, tehdit eden Edebiyat öğretmeni Zeki Yılmaz, 4 yıl sonra yargıç karşısına çıktı. Yılmaz, hükümetin Alevi açılımını sabote etmek amacıyla kendisine iftira atıldığını savundu.

Büyükçekmece 2. Sulh Ceza Mahkemesi’nde dün görülen davada, ikinci oturuma katılan sanık öğretmen Zeki Yılmaz, suçalamaların iftira olduğunu, o tarihlerde hükümetin Alevi açılımının gündemde olduğunu, bunu sabote etmek isteyenlerin böyle bir iftirayı ortaya attığını savundu.

Derste, Gizem adlı öğrenciyi yemek yerken yakaldığını, sınıfta oruç tutanlar olabileceği gibi mevzuata göre derste yemek yiyemeyeceğini anlatığını söyledi. Yılmaz, “Sınıfta kim Alevi diye sormadım” dedi. Müşteki avukatı Metin İriz’in sanığa, “daha önce benzer bir soruşturma geçirip geçirmediğini” sormasına izin verilmedi.

“Şikayetçiyim”

Burak Kul ise sanıktan şikayetçi olduğunu kaydederek, şunları anlattı: “O tarihte lise bire gidiyordum. Gizem’i sandeviç yerken gördü. Oruç tutmadığı için kızdı. Gizem’e Alevi olup olmadığını sordu. Bana da sen nerelisin diye sordu. Amasyalı’yım deyince, ‘Alevi misin’ dedi. Evet deyince ‘o zaman benden çekeceğin var’ dedi. Ertesi gün Edebiyat dersine geldiğinde ayakta birileri vardı. Sinirlendi, bağırdı. Oturduğum halde bana da bir tekme attı. Müdüre şikayet ettik.”

Müdürün, öğretmenin Hatay’dan sürgüne geldiğini söylediğini belirten Kul, “Sonraki hafta sıramda otururken bana bakmaya başladı. ‘Sen git arkaya otur’ dedi. Arkaya geçtim, arkadaşlarıma da konuşmayın hoca bana çatmasın dedim. Tam o sırada niye konuşuyorsun diye tokat attı. Sonra karnıma yumruk atmaya başladı. Kafama vurdu” dedi. Kul’un avukatı İriz, sanığın öğrenciye yönelik eylemleri bir bütün olarak değerlendirildiğinde, ağır cezalık suç olduğuna dikkat çekerek davada görevsizlik kararı verilmesini talep etti.

Sanık, mahkeme yargıcının sorusu üzerine uzlaşmak istediğini belirtti. Kul ise uzlaşmak istemediğini söyledi. Görevsizlik kararı verilmesine yer olmadığına hükmeden yargıç, tanıkların dinlenmesi amacıyla davayı 1 Şubat 2012'ye erteledi.

Davayı Esenyurt Dersimliler Derneği, Hacı Bektaş Veli Kültür Derneği ve Tüm Bel Sen temsilcileri de izledi.

Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)