Arınç çark etti, bedelliyi savundu

Başbakan’ın dediği olur!

Bir hafta önce “Tepki çeker” diye karşı çıkan Bülent Arınç, Erdoğan’ın ısrarı üzerine bedelliyi savundu.
BaŞbakan Yardımcısı Bülent Arınç’tan bedelli askerlik konusunda 6 gün arayla birbirine ters 2 farklı açıklama... 3 Kasım’da “Her gün tabutla şehitler gelirken topluma kabul ettirmek zor, paralı-parasız ayrımı mı yapacaksınız” diyen Arınç, önceki gün “Gelişmelerden memnunum, yılbaşına kadar bedelli çıkar” ifadesini kullandı.

Arınç bedelli konusunda 7 günde fikir değiştirdi
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın bedelli askerlik konusunda bir dediği bir dediğini tutmuyor. Başbakan Erdoğan’ın “Gönlümüzden geciyor” dediği bedelli askerlik için 3 Kasım’da “Türkiye’nin terörle boğuştuğu bir zamanda, her gün tabutların içinde şehitlerin geldiği bir zamanda, ‘efendim bedelli olsun’ dediğiniz zaman, bunu anlayışla karşılamayacak, buna karşı çıkacak, 10 binlerce insan da var” diyen Arınç önceki gün ise fikir değiştirerek “Ben de geçmiş bir yıldan bu yana bedelliyi en çok konuşan bir bakan olarak gelişmelerden memnunum. Sanıyorum bayram sonrasında, yılbaşına kalmadan bu konuda bir gelişme olacak” açıklamasını yaptı. Basın mensuplarının bedelli askerlik için fikrini sorduğu Arınç, şunları kaydetti: “Bedelli askerlik konusunda sayın Başbakanımız çok açıklamalar yaptı. Sayın Milli Savunma Bakanımız da bu konu üzerinde konuştular. Ben de geçmiş bir yıldan bu yana bedelliyi en çok konuşan bir bakan olarak gelişmelerden memnunum. Sanıyorum bayram sonrasında, yılbaşına kalmadan bu konuda bir gelişme olacak. Yıllardır askerliğini bir şekilde yapamamış, yaş konusu da kanunda ayrıca gösterilecek çok sayıda insanın belli bir bedel mukabilinde askerliğini yapmış sayılması kanunlaşmış olacak. Bunu da umutla bekliyoruz. Bizim beklediğimiz gibi binlerce insanımız da bekliyor.”

“Karşı çıkacaklar var”
Başbakan Yardımcısı Arınç bedelli askerlik için 3 Kasım’da Bursa’daki bir yerel televizyona şu açıklamayı yapmıştı: “Bedelli askerlik konusu geçmişten bu yana bir istek olarak gündeme geliyor. Ancak şehitler, gaziler, şunu söylüyorlar; ’biz gittik askerlik yaptık, benim babam, benim kardeşim, benim oğlum Hakkari’de, Şemdinli’de, Çukurca’da hayatını kaybetti, şehit oldu.’ Veya gaziler; ‘Ben gözümü, elimi, kulağımı kaybettim, birader sen de git bakalım, sen niye kendine ayrıcalık yapıyorsun?’ Parası olan ve olmayan arasında bir ayrım mı yapacaksın? Bu çok ciddi bir şey. Türkiye’nin terörle boğuştuğu bir zamanda, her gün tabutların içinde şehitlerin geldiği bir zamanda, ‘efendim bedelli olsun’ dediğiniz zaman, bunu anlayışla karşılamayacak, buna karşı çıkacak, 10 binlerce insan da var. ”

Yeniçağ
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)