Bu köy okulunun öğrencileri çok başarılı


Diyarbakır'da taşımalı eğitim veren Kalkan Köyü İlköğretim Okulu'nda çok çocuklu ailelerden gelen öğrencilerin başarılı olması için öğretmenler kendi zamanlarından feragat ederek öğlen arasında kurs veriyor. Öğrencilerin de azmiyle bu yıl okulun bir sınıfı SBS'de Diyarbakır ortalamasının çok üstüne bir başarı elde etti.

Eğil'e bağlı Kalkan Köyü ilköğretim Okulu'nda, 10 ile 15 kilometre uzaklıkta bulunan 6 köy ve mezradan gelen 230 öğrenci eğitim görüyor. Bazıları 12, bazıları 7 çocuklu ailelerden gelen öğrencilerin başarısı için okul yönetimi ve öğretmenler çalışma başlattı.

Maddi imkansızlıklar nedeniyle dershaneye gitme imkanı da bulamayan öğrenciler için öğretmenler, kendi zamanlarından feragat ederek öğlen arası kurs veriyor. Bir yandan öğretmenlerinden kurs gören bir yandan da kendi çabalarıyla başarılı olmaya çabalayan öğrenciler, bu yıl SBS'de okulun başarı oranını artırdı.

SBS'de il genelinde iyi bir ortalama yakalayan okulda, bir sınıfın ortalaması ise Diyarbakır ortalamasının çok üstüne çıktı.

İlçe Milli Eğitim Müdürü Yunus Memiş, Kalkan İlköğretim Okulu'nun taşımalı bir okul olduğunu, yaklaşık 6 köy ve mezradan 230 öğrencinin okula geldiğini söyledi.

''ÖĞRENCİLER ÇOK GAYRETLİ''
Öğrencilerin taşımalı eğitimle geldikleri için öğlen yemeklerini de okulda yediklerini ve kendilerine her türlü imkanını sağlamaya çalıştıklarını kaydeden Memiş, şöyle konuştu:

''Öğretmenlerimiz çok özveriyle çalışıyor. Okul, veli, öğrenci profilini bu okul gerçekleştirmiş durumda. Okul yönetimine ve öğretmenlerine teşekkür ediyoruz. Okulun başarı durumu çok iyi. SBS'de güzel bir başarı elde edilmiş. Sınıf seviyesine baktığımızda özellikle kız öğrencilerimiz çok başarılı. İlçedeki aileler de artık eğitimin içerisinde. Okulun eğitim düzeyi çok yüksek bir durumda. Diyarbakır ortalamasının 80-90 puan üzerinde bir not var. Öğrenciler çok gayretli bir şekilde çalışıyor. Bu okula kaynak kitap göndererek elimizden gelen desteği sağlıyoruz. Şehir merkezinde olan çocukların imkanları çok fazla. Ayrı ders çalışma ortamı bulabiliyor. Fakat köyde kalan öğrenciler öyle değil. 2 odalı odada çok sayıda kardeşleriyle kalıyorlar. Köyde kalan öğrencilerin ailelerini ziyaret ettiğimizde 2 odalı evde ve bazılarının 10-12 kardeşiyle birlikte kaldıklarını görüyoruz. Öğrenci içinden gelen hevesle ve duygularla bu başarıyı sağlıyor. Öğrenci istekli olunca okul ve öğretmen desteğiyle de başarı elde ediliyor.''

97 PUAN ARTTI
Kalkan İlköğretim Okulu Müdürü İsmail Buhur da, okulda toplam 17 personelin çalıştığını, taşıma merkezli bir okul olduklarını ve öğrencilerin çok zor şartlar altında okula geldiğini söyledi.

Öğrencilerin başarısı için çalışmalar yaptıklarını ve öğretmenlerin kendi zamanlarından feragat ederek öğlen araları gönüllü olarak kurslar düzenlediklerini, kaymakamlık ve ilçe milli eğitim müdürlüğünün desteğiyle sıkıntıları zamanında ve yerinde hallederek başarıyı sağladıklarını belirten Buhur, bu yıl daha fazla başarı beklediklerini ifade etti.

Buhur, şöyle dedi:

''Bütün öğretmenler özveriyle çalışıyor. SBS'de Diyarbakır genelinde iyiydik. Bir sınıfımız da Diyarbakır ortalamasının çok üstünde bir başarı yakaladı. Diyarbakır ortalaması 268 iken, bizim sınıfın ortalaması 365 oldu. Ciddi bir fark var. Bu anlamda öğretmenlerimizin özellikle öğlen aralarında öğrencilerimize kurslar vermesiyle bu başarıyı yakaladığımıza inanıyoruz. Bu yıl da aynı çalışma sürüyor. Yıl sonunda daha iyi bir başarı yakalayacağımıza inanıyorum. Yaklaşık 1.5 yıl önce Kaymakamlık tarafından gönderilen bir fotokopi makinesi bile öğrencilerin başarısının artmasına neden oldu. Fotokopi makinesi sayesinde dokümanları çoğaltarak öğrencilerin bol bol test çözmesini sağlıyoruz.''

10-15 KİLOMETRE UZAKLIKTAKİ KÖYLERDEN GELİYORLAR
Öğrencilerden Nurten Polat, yaklaşık 15 kilometre uzaklıktaki Polatlar mezrasından okula geldiğini söyledi. Çok fazla imkanları bulunmadığını anlatan Polat, ''Bizim çok fazla imkanımız yok, ama derslere olan hevesimiz başarılı olmamızı sağlıyor. Ben SBS'de 446 puan aldım. Önceki yıl da 449 puan almıştım. 12 kardeşiz. Evde çalışma ortamı zor olmasına rağmen ben o ortamı sağlamaya çalışıyorum'' dedi.

DOKTOR OLMAK İSTİYORLAR
10 kilometre uzaklıktaki Yatırlı köyünden, köylerinde okul olanağı olmadığı için Kalkan köyüne geldiğini, evde de ders çalışma ortamının çok zor olduğunu belirten Ahmet Bayer, her şeye rağmen derslerinin çok iyi olduğunu, doktor olmak için çaba gösterdiğini dile getirdi.

Çok azimli olduğunu ifade eden Songül Pala ise 10 kilometre uzaklıktaki Ordular mezrasından geldiğini, okulu ve öğretmenlerini çok sevdiğini söyledi.

Doktor olmak istediğini anlatan Pala, ''Onun için çalışıyorum ve doktor olacağıma da inanıyorum. 8 kardeşiz. Derslerimiz iyi. SBS'den 416 puan aldım'' diye konuştu.

NTV

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)