CHP'li Pavey neden sakıncalı siyasetçi?..


Genelkurmay CHP'li Pavey'i sakıncalı buldu

Gazileri ziyaret etmek isteyen, ancak ret yanıtı alan CHP İstanbul Şafak Pavey, "Genelkurmay’ın kararına çok şaşırmış bulunuyorum. Neden sakıncalı siyasetçi olduğumu ben de anlayamadım. Bu başvurularıma izni alıncaya kadar devam edeceğim, alacağımı da inanıyorum" dedi.

CHP İstanbul Şafak Pavey, TBMM’de, "TSK Rehabilitasyon Merkezi ziyareti" konulu basın toplantısı düzenledi.

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun 2 Kasım 2011’de GATA Rehabilitasyon Merkezi’nde gazileri ziyaret ettiğini belirten Pavey, "Bu ziyareti sırasında gazilerimiz benim kendilerini ziyaret etmemi istediklerini dile getirdiler. Bu talepleri bana bildirildi. Böyle bir şeyi planlıyordum. Gerekli işlemleri başlattık" dedi.

-DİLEKÇE VERDİ, RET YANITI GELDİ-

Bütün resmi işlemleri başlattıklarını, 16 Kasım Çarşamba günü için talebini dilekçe ile ilettiğini ifade eden Pavey, "Ne yazık ki 14 Kasım tarihinde akşamüstü Genelkurmay’dan gelen bir sözel telefonla ziyaretimin siyasi hüviyet taşıyanların gazilerimizi ziyaretinin uygun olmayacağı gerekçesiyle ret edildiğini şaşkınlıkla öğrendim" dedi.

-"NEDEN SAKINCALI SİYATÇETÇİ OLDUĞUMU BEN DE ANLAYAMADIM"-

"Neden sakıncalı siyasetçi olduğumu ben de anlayamadım" diyen Pavey, "Siyasetçinin de millet tarafından seçilen vekillerin de neden sakıncalı olduğunu gerçekten hiç anlayamadım. Ayrıca Genelkurmay sözcüsünün sekreterime bildirdiğine göre gazilerinde böyle bir ziyareti daha öncede kendileriyle konuşup onlara başvurması gerekli olduğunu öğrendik. Bu kararı çok üzücü buluyorum" şeklinde konuştu.

-"İNSANLARIN MASUM İSTEKLERİ DEĞİL, SOĞUK KURALLAR BÜTÜNÜ BELİRLİYOR"-

Herhangi bir siyasetçi olmadığına dikkat çeken Pavey, "Bir kez daha hayretle görüyoruz ki neyin uygun olup olmadığını insanların masum istekleri değil, soğuk ve insanı unutan kurallar bütünü belirliyor" dedi.

Genelkurmay’ın kararını hiçbir şekilde anlamadığına dikkat çeken Pavey, şöyle devam etti:

"Terör ve şiddetle mücadele etmek için asker gönderdiğimizde onların hayatını, bedenini, bütün organlarını, ruhunu alma ve memlekete feda etmesini beklerken bunları yapmış gazilerin hayata dair psikolojik bir destek beklediklerinde ise bunu vermeyi bir şekilde uygun görmüyoruz. Aynı hakkı vermeyi."

-"DİLEKÇE VERMEM İSTENDİ"-

Basın mensuplarının sorusu üzerine Pavey, "Dilekçe vermem istendi, hemen dilekçe verildi" dedi. Yanıtın ise sözel olarak iletildiğini ifade eden Pavey, "Yazılı olarak bildirilmedi, sözel olarak bir albay tarafından makamımıza, ofisime bildirilmiştir. Biz resmi olarak başvurumuzu yaptık" yanıtı verdi.

-"GENELKURMAY’IN KARARINA ÇOK ŞAŞIRMIŞ BULUNUYORUM"-

"Genelkurmayın kararına çok şaşırmış bulunuyorum" diyen Pavey, "Çok üzüntü duydum bu karardan. Siyasi hüviyeti olmamdan dolayı daha önce böyle gezilerin yapılmış olmasını da bildiğim için buna şaşırdım. Neden sakıncalı siyasetçi olduğumu bilmiyorum" ifadesini kullandı.

-"GAZİLERİMİZE SELAM OLSUN, BAŞVURULARIMA İZİN ALINCAYA KADAR DEVAM EDECEĞİM"-

Başvurularına izin alıncaya kadar devam edeceğine dikkat çeken Pavey, "Buradan gazilerimize selam olsun. Bu başvurularıma izni alıncaya kadar devam edeceğim, alacağımı da inanıyorum. Huzurlarınızda ziyaret izni alınıncaya kadar başvurularımı sürdürmeye devam edeceğimi kamuoyuna ve gazilerimize buradan bildirmek isterim" dedi.

Milliyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)