DES: Eğitim reformları ezberciliği pekiştiriyor

DES Genel Başkanı Gürkan Avcı,MEB ve YÖK tarafından yapılan reformların eğitim sistemindeki YGS, SBS ve KPSS gibi sınavlara endeksli eğitim anlayışını gidermeye ve eğitimdeki dershane çarpıklığını azaltmaya yetmediğini belirtti.




Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve YÖK tarafından yapılan reformların eğitim sistemindeki YGS, SBS ve KPSS gibi sınavlara endeksli eğitim anlayışını gidermeye ve eğitimdeki dershane çarpıklığını azaltmaya yetmediğini belirtti.

Avcı, yaptığı yazılı açıklamada, sınavcı ve ezberci eğitim sisteminin gençleri onursuz bir yarış havasına sokmaktan ve yarış atı görünümünden kurtaramayacağını aktardı. SBS ve YGS’ye dayalı eğitim sistemiyle birlikte test tekniğinde de değişikliğe gidilmesi gerektiğini savunan Avcı, "Sınav sistemimizde ’evet’ ve ’hayır’a yer var; ’gri tonlar’a, ’belki’ ve ’olabilir’ gibi kavramlara yer yok. Bunu gerici ve sakıncalı buluyoruz" dedi.

-DERSHANELER EZBERCİLİĞİ TEŞVİK EDİYOR-
Avcı, üniversite sınavına hazırlanan gençlerin 10’da 8’inin dershaneye gittiğini, anne babalarının, çocuklarının sınavı kazanması için dershaneye gitmesini zorunluluk olarak gördüğünü kaydetti. Üniversite ve liseye giriş sınav sisteminde yapılan son değişikliklerin de dershanelere hizmet ettiğini vurgulan Avcı, dershanelerin ezberciliği teşvik ettiğini, sorun çözme, düşünme, düşündüğünü ifade etme ve hayata geçirme yerine "A, B, C" şıklarından birini işaretleten reaktif bir bakış açısı öğrettiğini ifade etti. Eğitimde ezberci anlayışın oluşmasında en büyük sorumluluğun YGS ve SBS sistemi olduğuna dikkat çeken Avcı, şunları ekledi: "Sınavlar hayatın her sahasında gençlerin kaderine hükmeder hale gelmiştir. Gerek YGS, SBS ve KPSS sistemi ve gerekse test tekniği bilgi kaynaklarına ulaşmanın serbest olduğu bir anlayışa göre olmalıdır. MEB tarafından yapılan müfredat ve YÖK tarafından yapılan reformlar, sınav sisteminin değişmemesi durumunda hiçbir anlamı olmayacaktır."


Milliyet

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)