Doç.Dr.Hüner Tuncer:"Atatürk'le Ne Alıp Verecekleri Var?.."

Gün geçmiyor ki, iktidar mensupları tarafından Atatürk’e sataşılmasın! Her gün gazeteleri yüreğim ağzımda olarak okuyorum, çünkü “Atatürk’e ihanet”e tahammül gücüm hiç kalmadı artık.
Bu kez de, AKP milletvekillerinden biri, Atatürk’ün manevi kızı olan, dünyanın ilk kadın savaş pilotu Sabiha Gökçen’in İstanbul’daki havaalanına verilmiş olan isminin kaldırılmasını istemiş! Peki, buradan herkese soruyorum: Acaba AKP milletvekillerinin, Atatürk’e bir vesileyle sataşma ve O’nun ismini küçültmeye çabalama dışında, uğraşacak başka sorunları kalmadı mı?..
Büyük Atatürk, Sabiha Gökçen’in dünyanın ilk askeri pilotu olmasını istemiş ve Gökçen de, Atatürk’ün bu isteğini büyük bir heyecan ve hevesle yerine getirmişti. Sayın Turgut Özakman Hocamız, “Cumhuriyet” isimli kitabında (İkinci Kitap), bakın Sabiha Gökçen hakkında neler yazmış, bunları bir kez daha anımsayalım. Sabiha Gökçen’in kaleminden: “Cumhuriyet Bayramı yine sevinç içinde kutlandı (1937 yılı). Ben de törende uçağımla akrobasi hareketleri yaptım. Dönüyor, pike yapıyor, yükseliyor, taklalar atıyordum. Yere yaklaştıkça halkın heyecan içinde bağırışlarını duyuyor, onlara el sallıyordum. Beni görüyor ve coşuyorlardı. Son olarak Atatürk’ü ve şeref tribününü selamlayacaktım. Uçağım neredeyse yere değecekti. Atatürk, tribünün önünde ayakta duruyordu. Tam önünden geçerken selamımı verdim. Sonra havaalanına indim. Uçağı değiştirdim. Tören için geçecek filonun başında yerimi aldım….”
Bu satırları okurken, şimdi bile yüreğim sıkışıyor ve gözyaşlarıma hâkim olamıyorum. İşte, Atatürk’ün koruyuculuğu altındaki böyle cesur ve nitelikli bir kadının, çok haklı olarak ve yerinde bir kararla isminin bir havaalanımıza verilmesini nedense AKP’liler bir türlü hazmedemiyorlar!
Ülkemizde ta 1930’lu yıllarda, Atatürk’ümüzün öncülüğü altında kadın-erkek eşitliği sağlanmış ve o zamana değin “erkek mesleği” olarak sayılan bir meslekte bir kadının da yer alması, yine Büyük Atatürk’ün girişimiyle gerçekleştirilmişti. Bu, kadınlarımızı çok çocuk doğurmaya özendiren ve kadınları sosyal yaşantıdan uzaklaştırmayı hedefleyen günümüz iktidar mensuplarının kolay kolay hazmedebilecekleri bir lokma değil pek tabii ki!
Sabiha Gökçen ve onun gibi mesleklerinde “ilk” olma onuruna sahip diğer kadınlarımız ki, bunların içinde ilk kadın Ziraat Yüksek Mühendislerinden biri olan annem Dr. Hadiye Tuncer de vardı, Atatürk döneminde ortaya çıkartılmış ve bugün özellikle biz kadınların, göğüslerimizin iftiharla kabarmasına neden olmuştur. Bu gerçekleri yadsımaya, olayları tersine çevirmeye ve Cumhuriyet’ten geri adımlar atılmasını sağlamaya hiçbir siyasal iktidarın gücü yetmez ve yetmeyecektir de!
Saati geriye almaya kimsenin gücü yetmez! Sabiha Gökçen gibi öncü kadınlarımızın izinden gidecek olan Türk kadınları, bugün ve yarın, ülkemizin her alanında isimlerini duyurmaya ve isimlerinin anılmasını neden olmaya devam edecektir!
Doç. Dr. HÜNER TUNCER

İLK KURŞUN
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)