Fatih Çekirge yazdı:"Leopold Meydanı’nda Kılıçdaroğlu’na sordum"

DEV konferans salonundan İkinci Leopold Meydanı’na bakarken Kılıçdaroğlu’na soruyorum:
- Avrupalı sosyal demokratlarda bile CHP konusunda nasırlaşmış bir algı var. Ne diyorsunuz?

Kılıçdaroğlu meydandaki muazzam peyzaja bakarken şu cevabı veriyor:

“Evet, böyle bir algı vardı. Çünkü yıllarca buralarla ilgilenmemişiz. Boş bırakmışız. İşte şimdi bu algıyı değiştiriyoruz. AKP’yi ilerici, özgürlükçü, CHP’yi tutucu bir parti gibi gösteren bu algı değişiyor. Onun için daha çok buralarda olacağız.”

Gerçekten de PES’in (Avrupa Sosyalistler Birliği) panelinde konuşmacıları dinlerken bu algıyı hissettim. Dönem başkanı olması beklenen Danimarkalı Bakan ilginç bir çıkışla, “Önümüzdeki dönem Türkiye’nin özgürlükler meselesine ağırlık vereceğiz” diyor. Dikkat ettim, Avrupalı sosyalistler de kendi meselelerini bırakmış, küresel sorunları tartışıyor.

Belki de sosyal demokrasinin ya da sosyalizmin en eski ve en bulaşıcı hastalığı nüksetmiş. Nasıl mı?

Avrupa’da sosyalizm sürekli geriliyor. Sosyal demokratlar ciddi oranda seçmen ve umut kaybetmiş durumda. Portekiz’de, Yunanistan’da, İspanya’da ve Avrupa’nın içlerinden kuzeyine, doğusundan batısına kadar birkaç ülke dışında sosyal demokrasi ciddi oranda zayıflamış. Bütün gün Avrupa Sosyalistler Birliği’nin toplantılarında dolaştım. Konu başlıklarını inceledim. Bu birlikle ilgili ciddi bir arayış ve tartışma bulamadım.

Bir tek İrlanda İşçi Partisi’nden şu cılız ses yükseldi:

“Sosyal demokratların küresel bir lidere ihtiyacı var.”

Gerçekten de bu görülüyor. Belli ki Avrupa’nın da küresel bir lidere ihtiyacı var.

Doğrusu CHP bu toplantılarda bu tartışmayı ateşleyebilirdi.

‘Neden kaybediyoruz?’ diyebilirdi.

İklim değişikliğinden çevreye kadar birçok konuyu tartışan Avrupalı sosyal demokratlar acaba bu soruyu neden sormuyor?

Avrupa’daki ekonomik krizi sorgulamak ve çözüm üretmek için uğraşan sosyal demokratlar kendi yapısal sorunlarını çözmeden nasıl çözüm üretebilirler?

Marx’ın Kapital’i yazdığı bu şehirde Avrupalı sosyalistler yaşadıkları bu gerilemeyi neden sorgulamazlar?

Evet, Kılıçdaroğlu ile Brüksel’de sosyal demokratların, sosyalistlerin toplantılarına katıldım. CHP lideri gidiş yolunda uçakta uzun ve önemli açıklamalar yaptı.

O açıklamaları haber olarak gazetemizde bulacaksınız. Özellikle Kılıçdaroğlu’nun sözünü ettiği ‘iç savaş’ kaygısı belli ki CHP içinde kuvvetli bir endişe olarak yerleşmiş.

Onun da detaylarını haberde bulacaksınız.

Fatih Çekirge
Hürriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)