İstanbul Ticaret Odası, Fiyatı en fazla artan ürün erkek pantolonu

İstanbul Ticaret Odası'nın yaptığı araştırmaya göre, Ekim ayında fiyatı en fazla artan ürün yüzde 67.01 ile erkek pantolonu olurken, fiyatı en fazla azalan ürün ise yüzde -18.08 ile lahana oldu.

İstanbul Ticaret Odası (İTO), 2011 Ekim ayında fiyatları en fazla artan ve azalan maddeleri açıkladı.

Buna göre, 2011 Ekim ayında geçinme indeksindeki 143 maddenin fiyatında artış görüldü. Giyim sektöründe kış sezonu ürünlerinin devreye girmesi ile Giyim Harcamaları Erkek Giyimi grubunda yer alan Pantolon Ekim ayında yüzde 67.01 oran ile fiyatı en fazla artan madde olurken bunu yine aynı grupta yer alan; yüzde 64.72 ile Erkek Giyim grubunda Palto, yüzde 64.02 ile Kadın Giyimi grubunda Manto ve yüzde 52.75 ile Kadın Giyimi grubunda Pardesü izledi.

Yıllık artış rakamlarına bakıldığında ise, 2011 Ekim ayında resmi fiyat artışları nedeniyle Konut Harcamaları grubunda yer alan Fuel Oil yüzde 52.41 oran ile yıllık bazda fiyatı en fazla artış gösteren madde olurken, fiyatları bir önceki yıla göre en fazla artan diğer maddeler ise; yüzde 40 ile kahve, yüzde 36.15 ile yumurta, yüzde 35.65 ile kahvaltılık margarin oldu.


12 maddenin fiyatında azalış izlendi

2011 Ekim ayında indekste 12 maddenin fiyatında azalış izlendi. Gıda Harcamaları Yaş Kuru Sebze Meyve grubunda yer alan lahana ürün fazlalığına bağlı olarak yüzde -18.08 oran ile Ekim ayında fiyatı en fazla azalış gösteren madde olurken bunu yüzde -17.67 ile balık, yüzde -9.96 ile armut ve yüzde -8.30 ile elma izledi.

Yıllık azalış rakamlarına bakıldığında ise, Yaş Sebze ve Meyve indeksinde yer alan domates bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde -52.79 oranla fiyatı en fazla azalış gösteren madde oldu. Fiyatları bir önceki yıla göre azalış gösteren diğer maddeler ise; yüzde -36.63 ile kıvırcık salata, yüzde -36.03 ile şehir şebeke suyu ve yüzde -28.63 ile balık oldu.

ANKA
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)