MİT'e bir ayda 979 ihbar!

Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) Müsteşarlığının “nasıl yardım edebilirsin?” parolasıyla başlattığı uygulama olumlu sonuçlar verdi. Ekim ayında 979 kişi, MİT'in internet sitesine “yardımcı olma” içerikli ihbar mesajı bıraktı.
Başbakanlıka bağlı haber alma örgütü Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığının son dönemde izlediği halka açılma politikası, olumlu sonuçlar veriyor.

Kurumun web sitesindeki verilere göre, geçen ay, MİT'e gelen “yardımcı olma” içerikli mesaj sayısında bir önceki aya göre artış yaşandı. Ekimde MİT'e 2 bin 169 kişi e-posta gönderdi. Bunlardan bin 190'ı Bilgi Edinme Hakkı kanunu çerçevesinde bilgi talebi içerikli. 979 e-posta mesajında ise vatandaşlar, olmuş veya olacak olaylarla ilgili MİT'le istihbarat paylaşımında bulundu.

MİT yetkilileri, 999 e-posta mesajına yine e-posta yoluyla yanıt verdi. Vatandaşlardan 796'sı, eylül ayında MİT'le internet üzerinden “yardımcı olma” amacıyla irtibata geçti. Bin 192 kişi Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde bilgi talebinde bulundu. MİT yetkilileri, toplam 731 bilgi talebine yanıt verdi. Böylece eylül ayında MİT'e ulaşan e-postaların yüzde 60'ı bilgi isteme, yüzde 40'ı da “yardımcı olma” içerikli oldu.

İstihbarat çarkı nasıl işliyor?

MİT'e ihbarda bulunan vatandaşlar böylece “istihbarat çarkı”na dahil oluyor. İstihbarat literatüründe istihbarat çarkı, “olmuş veya olacak bir olay hakkında, ham bilgi toplama, tasnif ve kıymetlendirme yorum ve yayım aşamalarına, yani ham bilgiye ulaşılmasından bunun istihbarat malzemesi haline gelmesi aşamasına” kadar geçen süreyi içeriyor. Benzer bilgileri biraraya getirip kıymetlendiren istihbarat uzmanları, haberlerin alındığı kaynağın güvenilirliğini ve istihbaratın doğruluk derecesini test ettikten sonra eldeki bilgileri yorumluyor. Son aşamada ise elde edilen bilgi doğrultusunda oluşturulan istihbarat bilgileri ilgili kurumlara ulaştırılıyor.

“Nasıl yardım edebilirsin?”

MİT'in web sitesinin “nasıl yardım edebilirsin?” sayfası içinde, özel hazırlanmış bir “istihbarat verme” formu bulunuyor. Formun üzerinde, “yardımcı olma” içerikli mesaj göndermek isteyenlere “gizlilik” garantisi veriliyor. Secure Socret Layer (SSL) programı sayesinde korunan MİT'in internet sitesinde ilgili sayfada şu ifadeler yer alıyor:
“Ülke güvenliği bağlamında, 2937 sayılı MİT Kanunu'nda yer alan görevlerimiz kapsamında herhangi bir çaba sarf etmeksizin, gördüğünüz duyduğunuz, bildiğiniz hususları aşağıdaki format çerçevesinde iletmeniz görevlerimize katkı sağlayacaktır. Mesajınızı isim vermeden de gönderebilirsiniz, ancak herhangi bir araştırmaya yönelmemizi istiyorsanız kendinize ulaşmamızı sağlamak üzere adınızı soyadınızı ve adres detaylarını da göndererek mesajınızı gönderebilirsiniz. Bu formu kullanacakların kimliği üçüncü kişi ve kurumlar nezdinde saklı tutulmaktadır.”

Vatandaş kendisini soruyor

MİT'in kurumsal web sitesinde, vatandaşların MİT'le ilgili merak ettiği tüm sorulara yanıtlar veriliyor.

Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde MİT'e gönderilen e-posta mesajları içinde teşkilat çalışanlarının görev ve yetkileri, ücretleriyle ilgili soruların yanı sıra vatandaşların kendisiyle ilgili MİT'te dosya tutulup tutulmadığına ilişkin sorular öne çıkıyor. MİT'e gelen e-postalar arasında, “MİT Müsteşarlığında işe yeni başlayan kişi ne kadar maaş almaktadır?” ve “Evli olmak MİT'te çalışmaya engel midir?” soruları geliyor. “Telefonumun dinlendiğini nasıl anlarım?”, “MİT mensuplarının silah taşıma yetkisi var mıdır?” ve “MİT'te çalışan bir kişi, hangi hallerde kimliğini açıklayabilir?” gibi soruların yanı sıra “Bayanlar MİT'e girebilir mi?” ve “Üniversite öğrencileri MİT'te staj yapabilir mi?” gibi müsteşarlık personeli olarak çalışmaya yönelik sorular öne çıkıyor.

www.mit.gov.tr uzantılı internet sitesi, 2010 yılında 1 milyon 41 bin 379 kez ziyaret edilmişti. 15 bin 236 kişi, MİT'e e-posta gönderirken, bunların yüzde 54'ü “bilgi isteme”, yüzde 46'sı da “yardımcı olma” içerikli oldu.

MİT yetkilileri, toplam 3 bin 675 başvuruya yanıt verdi. MİT Müsteşarlığı, Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamındaki talepler haricinde başvuruları e-posta yoluyla yanıtlama yolunu kullanmıyor. 2011 sonunda hem ziyaretçi hem de ihbarcı sayısının ciddi oranda artması bekleniyor.

AA
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)