Öğretmenlerin maaş ve atamaları

MHP Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, öğretmenlerin maaşlarının artırılması ve atama bekleyen öğretmenlere ilişkin iki ayrı kanun teklifi verdi.

Kalaycı’nın, atama bekleyen öğretmenlerle ilgili TBMM Başkanlığına sunduğu kanun teklifinin gerekçesinde, eğitim fakültesi mezunları ile diğer üniversitelerden mezun olup pedagojik formasyon eğitimi alanların tamamının öğretmen olarak atanamadığı belirtildi. Gerekçede, bu durumun, öğretmen adaylarının öğrenimi için ailelerin ve devletin tahsis ettiği kaynakların heba olmasına yol açtığı vurgulandı.

Teklif, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumları ile özel eğitim ve öğretim kurumlarının gelecek 5 yıllık ve 10 yıllık tahmini öğretmen ihtiyacının yıllara göre ve alanları itibariyle belirlenmesini, 5 yıllık ve 10 yıllık tahmini öğretmen ihtiyacının her yıl Ağustos ayı sonuna kadar güncellenmesini öngörüyor.

Teklife göre, öğretmen atamalarına bütçe kanunları ile sınırlama getirilemeyecek. Boş bulunan ya da emeklilik veya başka nedenlerle boşalan öğretmen kadrolarına ihtiyaca göre atama yapılacak. İhdas edilen 350 bin kadronun, 75 bini 2012 yılı Ocak ayında, 75 bini 2012 yılı Ağustos ayında, kalanları da her yıl en az 50 bin kadro olmak üzere 5 yıl içerisinde kullanılacak.

Kalaycı’nın, öğretmen maaşlarına ilişkin TBMM Başkanlığına sunduğu diğer teklifin gerekçesinde ise Türk milletinin sosyal, kültürel ve ekonomik alanda sürdürülebilir bir gelişmeyi sağlayabilmesi için öncelikle eğitim ve öğretimin kaliteli, bilimsel yöntemlerle yürütülmesi gerektiği belirtildi.

Kanun teklifi, öğretmenlerin maaşlarının, bulundukları derecelere göre 275 TL ile 330 TL arasında, emekli öğretmenlerin maaşının da 304 TL artırılmasını öngörüyor.

Milliyet

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)