Ömer Dinçer, ''Emin olduğumuz binalarda eğitime devam edeceğiz''

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, ''Çocuklarımızın hayatını veya sağlığını en küçük şekilde bile riske edecek bir hasar varsa, biz o okullarda eğitim yapmayacağız. Emin olduğumuz binalarda eğitime devam edeceğiz'' dedi.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Van'ın Erciş ilçesindeki Halk Eğitim Merkezinde, okul müdürleri ve öğretmenlerle toplantı yaptı. Toplantıya katılan idareci ve öğretmenler, Bakan Dinçer'e bilgi vererek, taleplerini dile getirdi.

Toplantıda eğitimcilere seslenen Dinçer, Van'ın, Türkiye'nin bugüne kadar meydana gelen en büyük felaketlerden birine maruz kaldığını belirterek, yaraların sarılmasıyla ilgili çalışma yapan eğitimcilere teşekkür etti.

''14 Kasım'da okullarımızın açılması bizim için onur olmalı''

Van halkının büyük bir felaket yaşadığını vurgulayan Bakan Dinçer, şöyle devam etti:
''İnsanlar hayatlarını kaybettiler. Binalarımız çöktü, eşyalarımız yok oldu. Çocuklarımız yaralandı. Eşimizi, çocuğumuzu, göremiyoruz belki. Ama böylesine bir felaketten sonra toparlanması gereken ve 'hadi bakalım nereden başlıyoruz' demesi gereken sizlersiniz. Eğer biz bocalarsak, eğer biz falso verirsek, bu toplum normal hayatına dönmekte çok gecikecektir. Eğitim camiası olarak sizlerin her birinizin metanetini korumasını, herkesten daha fazla sabırlı olmanızı, fedakar olmanızı istiyorum. Biliyorum dertleriniz var. Ama eğer biz toplumda çocuklarımızın ailelerine 'biz toparlanmaya nereden başlıyoruz' demek istiyorsak, bunun tek yolu çocuklarımızı karşımıza almak, onları rehabilite etmek, onları eğitime hazırlamaktır. Bu bizim birinci görevimizdir. Lütfen kendinizi toparlayın. Sükunetle, fedakarlıkla ve sabırla bu işi aşma konusunda topluma önderlik edin. Bu noktada ben sizlerden biraz daha çaba istiyorum. 14 Kasım'da bütün okullarımızın açılması ve eğitime başlamamız, bizim için bir onur olmalı. 14 Kasım'da okulu açmak demek bu toplumda günlük hayatın normale dönmesini sağlamaya adım atmak demektir. Şimdiye kadar yaralarımız ne kadar sarılırsa sarılsın henüz günlük hayata dönemedik. Günlük hayata dönmek, 14 Kasım'da çocuklarımızın okula gelmesi, öğretmenlerimizin sanki hiçbir şey olmamış gibi içtenlikle sarılmasıyla mümkündür.''

''Okulların durumuyla ilgili bilgi aldık''

Toplantının ardından gazetecilere açıklamalarda bulunan Dinçer, şunları söyledi:
''Erciş ve Van'da yapılan çalışmalarla ilgili genel bir değerlendirme yaptık. Sabah saatlerinden itibaren sahadaki çalışmaları gözden geçirdik ve okulların durumuyla ilgili bilgileri aldık. Eğitimin başlaması halinde okullarda ne tür eksiklerin söz konusu olacağı yönünde değerlendirme yaptık. Biz şöyle düşünüyoruz. 14 Kasım Van'da ve özellikle Erçiş'te eğitimin başlaması halinde buradaki hayatın normalleşmeye başlayacağını hesap ediyoruz. Dolayısıyla da 14 Kasım'da eğitim programının başlamasını çok önemsiyoruz. Hatırlayacağınız gibi 1999 depreminden sonra eğitim oldukça uzun süre aksamıştı. Bunun toplum içerisinde başka etkileri, olumsuz sonuçları da oluyor. Siz de fark etmiş olmalısınız. Bugün gittiğimiz bütün yerlerde çocuklarımız çok canlı ve 'biz okula dönmek istiyoruz' diyorlar. İlköğretimdeki çocukların büyük bir bölümü, SBS ile alakalı. 'Eğer eğitim aksarsa biz başarısız kalacağız endişesi' taşıyorlardı. Bunu bana sıklıkla ifade ettiler. Dolasıyla biz hem çocuklarımızın bu şevkini kırmamak hem toplumda günlük hayata dönüşü sağlayacak bir başlangıç yapmak niyetiyle 14 Kasım'a önem veriyor ve eğitimin başlaması için yoğun bir çaba sarf ediyoruz.''

''Sözleşmeleri iptal etmeyeceğiz''

Bakan Dinçer, iki gün önce 800 öğretmenin atamasının tamamlandığını dile getirerek, şöyle devam etti:
''Yine burada mevcut sözleşmesini yaptığımız öğretmenlerin sözleşmelerini iptal etmeyeceğiz. Bu 15 günlük eğitimin aksamasının ortaya çıkardığı eksikliği telafi edecek düzenlemeler de yapacağız. İstiyoruz ki buradaki çocuklarımız kendilerini geri kalmış hissetmesinler. Bu nedenle öğretmenlerimizle ve müdürlerimizle az önce toplantı yaptım. Onlardan da bu konudaki gerekli hazırlıkları yapmalarını ve desteği sağlamalarını rica ettim. Gördüğüm kadarıyla çok ciddi bir aksaklık yok. Özelikle öğretmenlerimizin kalabileceği yer hazırlanmasıyla ilgili şu ana kadar yapmayı planladığımız çalışmalar yapılmış görünüyor. Ama konteynerlerin siparişi ile özelikle imalatı ile alakalı bir sıkıntı var. Ama büyük ihtimalle yine de öğretmenlerimiz için konteynerleri hazır hale getireceğiz. Öğretmenlerimiz 14 Kasım'da buraya geldiklerinde mutlaka kendileri için hazırlanmış bir yer bulacaklar. Bir tereddüt ve tedirginlik olmadan, çalışmalarımızı yürüteceğiz.''

''Emin olduğumuz binalarda eğitime devam edeceğiz''

Gazetecilerin, ''okullardaki hasar durumuna'' ilişkin sorusu üzerine Bakan Dinçer, şunları kaydetti:
''Hasarlı okullar için temel felsefemiz şu. Çocuklarımızın hayatını veya sağlığını en küçük şekilde bile riske edecek bir hasar varsa, biz o okullarda eğitim yapmayacağız. Emin olduğumuz binalarda eğitime devam edeceğiz. Onun dışında okulları en yakın okullara taşıyarak, şayet tekli eğitim yapıyorsa, ikili eğitime geçerek, ve nihayet konteyner yerleşim alanlarına yakın yerlerde, prefabrik okular yaparak, eğitimin aksamamasına, çok büyük yığılmanın önlenmesine yönelik tedbirlerimizi almış vaziyetteyiz. Dolayısıyla bu aksama olmayacak. Konteyner bölgelerindeki yeni prefabrike okulların ihalesi de yapılmak üzere. 14 Kasım'a yetiştiremezsek şayet onları, belki 1-2 haftalık gecikmeyle bu okulların yetiştirileceğini tahmin ediyorum. Bir sıkıntı olmayacak diye bekliyorum.''

Milli Eğitim Bakanlığınca 14 Kasım'da başlayacak, ''ilk ders Van'dayız'' kampanyası hakkında DA bilgi veren Bakan Dinçer, ''Kampanyamız kapsamında, 4 Kasım'da burada olacağız ve ben dahil olmak üzere bu konuda şimdiye kadar bize talepte bulunmuş sahacılarımız, sporcularımız, toplumun önünde duran ama geçmişinde az veya çok bir öğretmenlik ilişkisi olan herkesi buraya getirmeye çalışacağız. Talep edenlerle beraber 14 Kasım'da size misafiriz'' diye konuştu.

Bakan Dinçer, Gazetecilerin, ''depremden etkilenen öğrencilere herhangi bir psikolojik destek verilecek mi?'' sorusuna ise ''Bununla ilgili hazırlıklar yapıldı. 14 Kasım'da okullar açıldıktan sonra inşallah psikolojik rehabilitasyon yapan öğretmenlerimiz de burada olacak'' yanıtını verdi.

AA

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)