'Sürücü kurslarının yüzde 95'i kapanır'

Sürücü Kursları Konfederasyonu Genel Başkanı Önal: " Türkiye'deki 3 bin 240 sürücü kursu yeteri kadar denetlenmiyor. Eğer AB'ye girer ve normlarını uygularsak, bunların yüzde 95'i çalışmaz."

Balıkesir İl Emniyet Müdürlüğü'nün geçen Ekim ayında Ayvalık, Edremit, İzmir ve Manisa'daki bazı sürücü kurslarına düzenlediği sahte doktor raporuyla sürücü belgesi verilmesine yönelik operasyonun ardından, Manisa İl Milli Milli Eğitim Müdürlüğü kentteki sürücü kurslarını mercek altına aldı.

İl genelindeki 52 sürücü kursu işletme sahiplerine yönelik hem bilgilendirme, hem de eğitim amaçlı Öğretmenevi'nde Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından seminer verildi. Seminere İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Necati Abalı, Sürücü Kursları Konfederasyonu Genel Başkanı Dursun Önal, SGK, Verdi Dairesi, İl Emniyet Müdürlüğü temsilcileri ve sürücü kurslarının sahipleri katıldı.

'SANKİ FIRINDAN EKMEK ALIYOR'
Sürücü Kursları Konfederasyonu Genel Başkanı Dursun Önal, Türkiye'de sürücü kurslarının yeteri kadar denetlenmediğini, bunun nedeninin de denetleyenlerin siyaseten atanması olduğunu ileri sürdü ve şunları söyledi:

"Sürücü kurslarında en büyük sıkıntı isteyen kişinin, istediği yerde istediği sayıda kurs açmasıdır. Bu haksız rekabeti ve düzensizliği getirmektedir. Gerekli kontroller yaıplmıyor. İnsanlarımızın da suçu var. 'Ehliyet kaç para' diyorlar. Öncelikle kursun kim tarafından verildiğine, eğitimi nasıl veriyorsunuz, trafikte olmazsa olmazları bana nasıl öğreteceksiniz diye sormuyor, parayı soruyor. Sanki fırından ekmek alıyor. Bu böyle olmaz. Vatandaşında bu konuda bilinçlenmesi gerekiyor.

Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne (AB) girmesi halinde sürücü kurslarının yüzde 95'i iş yapamaz hale gelecek. Çünkü altyapıları ve verdikleri eğitim uygun değil. Avrupa normlarına uymaları ve uygulamaları gerekir. Bunun değişmesi için önce tepedekilerin değişmesi gerekir. Konuyu bilmeyenler denetim yapıyor, kendi başına uygulama geliştirmeye çalışıyor. Bu nedenle de hatalar oluşuyor. Türkiye'de 3 bin 240 sürücü kursu var. Yönetmeliği uygulayanlar yüzde 10'dur."

'EHLİYET VERENİN DE, ALANIN DA GÖZÜNÜN YAŞINA BAKMAM'
Özel Eğitim Kurumlarından Sorumlu İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Necati Abalı, il genelinde hizmet veren 52 sürücü kursunun mercek altında olduğunu ve sık sık denetim yapılacağını söyledi. Abalı, amaçlarının sürücü kurslarında kaliteyi artırmak olduğunu dile getirip, "Manisa il sınırları içerisinde hiç kimse haksız olarak ehliyet veremez ve ehliyet alamaz. Denetimlerimiz artık sıklaştırıldı. Kimsenin gözünün yaşına bakmayacağız. Herkes kanun ve yönetmeliklere uyacak. Kimse kimseye haksız yere ehliyet veremeyecek" dedi.

ntvmsnbc

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)