11 yıl ceza istemi protesto edildi


Öğrenci Kolektifleri, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün İstanbul Üniversitesi’ni (İÜ) ziyaret ettiği gün üzerinde yumurta taşıdığı gerekçesiyle Yiğit Ergün hakkında 11 yıl ceza istenmesini protesto etti. Ergün "Pişman değilim. Yumurtaları o zaman atamamıştım. Ama içeriye girmiş olsaydım atardım. Bunu inkar etmiyorum. Şimdi olsa yine yapardım. Ülkemizde 500 öğrenci tutuklu. Ben tutuklanmaktan korkmuyorum" dedi.

İÜ’nün Beyazıt’ta bulunan ana kapısı önünde toplanan Öğrenci Kolektifleri üyeleri, “3 yumurtaya 11 yıl, 11 yıl yetmez bizi de atın. Memleketi kurtarın” pankartı taşıyıp, “AKP defol üniversiteler bizimdir”, “İmamın ordusu üniversitelerden defol” ve “1-2-3 bunlar yetmez sana daha fazla yumurta” sloganları atttılar.

Cumhurbaşkanı Gül’ün 12 Aralık 2011 günü İktisat Fakültesi’nin 75. yılı dolayısıyla üneversiteye geldiğini anımsatan, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi 2. Sınıf Öğrencisi Yiğit Ergün, üniversitenin o gün polis işgali altında olduğunu anımsattı. Hakkında 11 yıl ceza istendiğine dikkat çeken Ergün, “Ülkemizde yargı sistemi çok yavaş ilerliyor olmasına karşın üzerinde 3 yumurta çıkan bir üniversite öğrencisine yumurta başına 44 ay ceza isteniyor” dedi.

AKP’nin 12 Eylül refarandumundan bu yana toplumda kendisine muhalif olan her kesimin üstünde baskı kurduğuna dikkat çeken Ergün, “AKP üniversitelerde YÖK aracılığıyla yapacağı piyasacı gerici saldırılar öncesinde üniversitelerde oluşacak tepkilerin önüne geçmeye çalışıyor. Bir yandan açılan davalar bir yandan üniversitelerdeki soruşturmalarla AKP üniversitelere korku salmaya çalışıyor. Ancak AKP, üniversitelilerden korktuğu için böyle saldırganlaşıyor. Korkmalarıda gereksiz yere değil çünkü biz Öğrenci Kollektifleri olarak parasız eğitim hakkımızı kazanana kadar AKP’lilerin her üniversiteye gelişlerinde 3’er yumurtayla onları bekleyeceğiz” dedi.

Oğluna 11 yıl ceza istenmesine tepki gösteren anne Aynur Ergün ise öğrencilerin yumurtalı eylemlerle değil platformlar da seslerini duyurması gerektiğinin altını çizerek, “Buraya sadece kendi çocuğum için gelmedim, çocuklarımız için geldim. Çocuklarımız dinlenmeli. İstedikleri parasız eğitim en doğal hakları. Demokratik ortamda yetişen çocuklarımızın ellerinden bu hakları alınırsa aydın kişiler nasıl yetişecek?” diye konuştu.

Cumhuriyet

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)