Amaçlarına adım adım... Şimdi de 19 Mayıs'a Yasak


19 Mayıs kutlamalarına yasak!

19 Mayıs Atatürk' ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı Ankara dışındaki illerde bundan sonra sadece okullarda kutlanacak. Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Salih Çelik, konuya ilişkin yaptığı açıklamada "Adet haline getirilmiş uygulamalarla hem öğrencilere hem vatandaşlara ilave yük ya da sıkıntı getirmeyelim dedik" diye konuştu.

Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Genel Müdürlüğü, 81 ilin milli eğitim müdürlüklerine gönderdiği yazı ile 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı törenlerinde, yönetmelikte yer almayan senaryo, değişik renk ve nitelikte gösteri ve fon çalışmaları gibi etkinliklere yer verilmemesini, kutlamaların sadece okullarda yapılmasını istedi.

"Öğrencilere hem vatandaşlara ilave yük ya da sıkıntı getirmeyelim dedik"

Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Salih Çelik, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı kutlamalarına ilişkin genelgenin kutlamaların eğitim öğretimin aksatılmaması amacıyla illere gönderildiğini söyledi.

Milli günlerin kurumların ve yurttaşların katılımı ile coşkuyla kutlandığını dile getiren Çelik, Türkiye'de resmi bayramların kutlanmasına ilişkin mevzuatla ilgili bilgi de verdi. Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliğinin başkanlığında 11 Ocak 2012'de Başbakanlık, Genelkurmay Başkanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı temsilcileri ile toplantı yapıldığını anlatan Çelik, konuyla ilgili çalışmaların sürdüğünü söyledi. Çelik, şunları kaydetti:
''Toplantıdaki amaç, kutlamaların ithaf edildiği kesimlerin doğrudan katılımını sağlamak, daha coşkulu daha anlamına uygun bir konseptte uygulamaların yürütülmesidir. Bu çalışmalar başlamışken çalışmalar sonuçlanıncaya kadar net olarak genelgemizde 'Kanun ve yönetmeliklerde öngörülenlerin dışında ilave, geleneksel ya da adet haline getirilmiş uygulamalarla hem öğrencilere hem vatandaşlara ilave yük ya da sıkıntı getirmeyelim' dedik.''

Genelgenin bunu illere hatırlatmak amacıyla gönderildiğini belirten Çelik, ayrıca genelgede kutlamaların yönetmeliğe uygun şekilde yapılmasının istendiğini söyledi.

Çelik, ''Bu genelgemizi yanlış yorumlamış olabilirler. Bizim genelgemizin temel esprisi Cumhurbaşkanlığındaki çalışmalar sona erene kadar mevcut kanun ve yönetmelikte ne diyorsa ona ilişkin uygulamaların yapılmasıdır'' dedi. Çelik, Cumhurbaşkanlığındaki çalışmaların tüm ulusal bayram kutlamalarına ilişkin olduğunu da kaydetti.

Öğrencilerin katılımına ilişkin her hangi bir kısıtlama getirmediklerini söyleyen Çelik, ''Günün anlam ve önemine uygun kutlamaların okullarımızda öğrencilerimizin katılımı ile icra edilmesine devam edilmesini istiyoruz. Sadece kanun ve yönetmelikte yer almayan senaryo, değişik renk ve nitelik arz eden gösteri ve fon çalışması gibi etkinliklere yer vermeyin diyoruz'' dedi.

Kutlamaların nerelerde yapılacağına yönelik bilgilerin yönetmelikte yer aldığını ifade eden Çelik, yönetmelikte kutlamaların başkentte ve diğer illerde nasıl yapılacağına ilişkin hükümlerin bulunduğunu kaydetti.

Başkentte fon gösterilerinde görev alan öğrenci sayısının 6 bin 150 civarında olduğuna dikkati çeken Çelik, bu çalışmaların Martta başladığını 19 Mayısta bittiğini, Haziran ayında ise okulların kapandığını söyledi. Çelik, ''(Fon yapılmasın) dediğimiz bir şey yok ama eğer oradaki amaç o bayramın ruhuna uygun sözlerin vatandaşa, topluma aktarılması ise bu teknoloji kullanılarak da yapılabilir diyoruz. Hiç olmazsa öğrencilerimiz eğitim öğretimden olumsuz etkilenmez. Öğrencilere eziyet yerine daha coşkulu daha istekli olunması sağlanabilir. Ekonomik bakımdan da velilere 'Şunu alacaksınız' demek çok anlamlı gelmiyor'' dedi.


Eğitim-Sen: Milli bayramları unutturulmaya çalışıyorlar

Eğitim-Sen Zonguldak Şube Başkanı Mehmet Dalgıç, bütün il milli eğitim müdürlüklerine gönderilen yazı ile statlarda yapılan Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlamalarının kaldırıldığını söyledi. Dalgıç, şöyle konuştu:
"Bayram coşkusu bir tek Ankara'da mı yaşanacak? Milli Eğitim Bakanlığı, adım adım eğitimi gericileştiriyor. Milli bayramların kapsamının daraltılmasının altında da bu var. Milli bayramları bu şekilde adım adım unutturmaya çalışıyorlar. Cumhuriyetin getirdiği yenilikleri yavaş yavaş unutturuyorlar. Bunu kabul etmek mümkün değil."


Eğitim-İş: Atatürk'ü anma coşkusuna ağır saldırı

Eğitim-İş Genel Başkanı Veli Demir, yaptığı yazılı açıklamada, "Geçmişte Atatürk'e ve Cumhuriyet'in temel değerlerine olan muhalefeti ile tanınan Ömer Dinçer ve yönetimi, kamu vicdanını kanatan uygulamalarıyla adeta bilinçli olarak milyonları kontrolden çıkarmaya, toplumu korkutucu bir provokasyon ortamına sürüklemeye çalışmaktadır" dedi. "Atatürk'ün 'en büyük eserim' dediği Cumhuriyet kutlamalarını eğlence kabul ederek yasaklayan anlayışın Atatürk'ü okullardan tasfiye etmek için hemen her gün yeni bir uygulamayı yaşama geçirdiğini" kaydeden Demir, "Bu sorumsuz tavrın en son örneği, Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'nün konusu 'Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı' olan 11 Ocak 2012 tarih, 817 sayılı genelgesiyle yaşama geçirildi" ifadesinde bulundu.

"Devlet ciddiyetine yakışmayan mevzuat çarpıtmaları içeren genelgede en üzücü yanın gizlenen çirkin amacın 'duyum uydurması' ile gerekçelendirilmesi" olduğunu savunan Demir, şöyle devam etti:
"Atatürk'ün ve Türk halkının manevi bütünlüğüne yönelik ağır bir taciz oluşturan genelgede; 'Kutlama törenlerinin hazırlık döneminin mevsim olarak soğuk bir zamana denk gelmesi nedeniyle sağlık sorunlarına yol açtığı, Çalışma süresinin uzun olması sebebiyle öğrencilerin derslere ilgisinin azaldığı, Motivasyonlarının düştüğü, Kutlamalara gönüllü olmayan öğrenci velilerinin okullarla olan ilişkilerinin bozulduğu', yönünde duyumlar alındığı değerlendirmesiyle, Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı törenlerinde, öğrencilerimizin Atatürk'e duydukları büyük sevgi, bağlılık ve özlemi yansıtan kutlama ritüelleri yasaklanmıştır. Oysa Bakanlığın atıf yaptığı Ulusal ve Resmi Bayramlarda Yapılacak Törenler Yönetmeliği'nin 1. maddesinde yönetmeliğin, 'Bayramların anlam ve önemine uygun olarak coşku ile kutlanmasını sağlamak ve böylece Büyük Önder Atatürk'e ve ilkelerine bağlılığı geliştirmek ve ulusal birliği pekiştirmek' amacıyla çıkarıldığı açıkça ortaya konulmuştur. Bakanlığın genelge içeriğinde yer alan çarpıtmalarının aksine dayanak kanuna uygun olarak çıkarılan bu yönetmelik, ulusal bayramlarda ulusal coşkuyu ortaya koyacak 'gösteri', 'temsil', 'bale' gibi etkinliklerin yapılmasını zorunlu kılmıştır."

Bu yaklaşıma karşı en sert tepkiyi ortaya koyacaklarına dikkat çeken Demir, "Maalesef AKP'nin geçmiş dönem politikalarının devamı olarak Milli Eğitim Teşkilatını düzenleyen mevzuattan Atatürk'ü tamamen silen Sayın Ömer Dinçer'in Atatürk karşıtlığı kontrolden çıkmış bulunuyor. Şüphesiz bu çirkin yaklaşıma karşı en sert demokratik tepkiyi ortaya koyacağız, bu anlayışı halkımıza şikayet edeceğiz" dedi.

"Sayın Ömer Dinçer, oturmuş olduğunuz o bakanlık koltuğunu lütfen terk ediniz" diyen Demir, "Buna razı olmuyorsanız biraz daha cesur davranarak o koltuğun arkasında asılı duran ve önünde gülücükler dağıttığınız Atatürk resmini lütfen kaldırınız. Kaldırın ki milyonlar, emanet koltuklarda oturan yöneticilerin kime ve neye hizmet ettiğini görsünler" ifadesinde bulundu.

Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)