Anlayamadım gitti


Anlamakta güçlük çektiğimiz bir nokta var.

Daha düne kadar oy almak için “Kürt açılımı- Demokratik açılım” diye ülkedeki akıl almaz o, Habur rezaletini ortaya koyanların , o PKK’ya resmi heyetler, İmralı’ya elçi gönderenlerin bu hale düşmelerini anlamakta güçlük çekiyorum. Eski dostların aniden depreşen bu insanlık dışı üslubuna şaşırıyorum. Açığı, Çankaya’da içten uzlaşmayla sonlanan müzakereler, BDP ile öpüşmeler, koklaşmalar. Sonra karşılıklı beyanlarla ‘kardeşlik’ diye, diye açılıma devam sözü verenler... Bir yanda Meclis’te bulunan bir partiyi İmralı’nın kuklası sayan zihniyet, öte yanda TC. Başbakanını eli kanlı bir suçlu gösteren BDP Genel Başkanı?

Bir gün rahmetli DP’li Bakan Sıtkı Yırcalı ve 27 Mayısçı Orhan Kabibay birlikte yemek yerken, rahmetli Mehmet Kemal bakmış, bakmış ve şöyle demişti:

“-Yahu Sıtkı, yahu Orhan madem ki böyle sarmaş dolaş olacaktınız bizi niçin bu kadar uğraştırdınız?” Şimdi ben ve benim gibi düşünenler de tersini söyleseler suç mu işlerler?

“-Madem ki böyle birbirinize bu derece kin doluydunuz, O Habur Çadır tiyatrosunu, o kardeşlik nutukları, o açılımlarla bu ahaliyi neden yıllarca sürerken, ne oldu da şimdi kanlı bıçaklı oldunuz”

İnsanlar bir kez siyasetin o karanlık batağında oy kaygısına ya da dış baskıların getirdiği o tutarsız durumlara düşmeye görsünler. Bakın dünya ulusları arasında ne hale düşmüşüz:

Ekonomide neredeyiz?

Economist Dergisi 2011’in son sayısında dünyanın en önde gelen 42 ülkesinin ekonomik göstergelerini kıyaslamalı olarak yayınladı. Toplam gayrı safi milli hasıla artışında Türkiye % 7,5 ile Çin, Hindistan ve Arjantin’den sonra 4. sırada geliyor. Bu sevindirici. Buna karşılık tüketici fiyat artışında, 5. sırada geliyoruz. Cari açığımız Ekim ayında 78, 6 milyar doları bulmuş. Cari açığın gayrı safi milli hasılaya oranı %9,8 Bizden kötü durumda ülke yok. 10 yıllık hükümet tahvillerinin faiz oranında Türkiye 9.48’le Yunanistan, Pakistan ve Brezilya’dan sonra 4. sırada geliyor. Bir yılda Türk lirası dolar karşısında % 24 değer kaybetmiş. 42 ülke arasında parası bizim kadar değer kaybeden başka ülke yok. Buna rağmen Sonar’ın anketinde iktidarın oylarında artış, ana muhalefette düşüş görünüyor.

Ya siyasi tabloda neler var? İktidar ve muhalefet itişip kakışırken hiç kimsenin aklına bu ekonomik tablo gelmiyor. Onlar demokratik rejim içinde halkın sorunlarından çok güncel olaylarla meşguller.

Dahası da var.

“Birleşmiş Milletler İnsan Gelişimi Endeksinin 2011 yılı raporu yayınlandı. Ülkeleri kişi başına gelir, eğitim ve sağlık ölçülerine göre değerlendiren bu raporda Türkiye 92. sırada yer alıyor. Bizden daha iyi durumdaki ülkeler arasında Arnavutluk, Ermenistan, Bosna, Makedonya, Gürcistan ve İran gibi ülkeler de yer alıyor. Halkın ortalama eğitim düzeyinde Türkiye 6,5 yıl ile oldukça gerilerde. Bizden iyi durumda birçok Orta Doğu, Afrika ve Asya ülkesi var. Toplam milli gelirde dünyanın 16. ülkesi olan Türkiye kişilerin refah düzeyinde çok gerilerde. Yani zengin bir ülkenin fakir ve eğitimi yetersiz çocuklarıyız.

Ya yargı? Onu hiç sormayın. Ordu ne hale geldi. Silivri ve Hasdal belki de dünyanın en çok general ve aydın gazeteci bulunduran cezaevleri. Ya bu durum Atatürk’ün mirası Türkiye Cumhuriyeti’ne yakışıyor mu? Desenize. “Atatürkçü olmaktan bana söz etmeyin. Beni Atatürkçü görmek bana hakarettir!” diyen Mümtaz er Türköne adlı kişiyi Cumhurbaşkanı Atatürk Dil ve Tarih Kurumu’na üye atadıktan sonra...

Yalçın Küçük kulakların çınlasın! İyi hapisler kadim dostum


Kurtul Altuğ
Aydınlık
5 Ocak 2012

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)