Bakan Dinçer Sınıfta Kaldı


Türk Eğitim Sen'den Bakan Dinçer'e Karne Notu

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'in, "yeterli sayıda öğretmen ataması yapılması, derslik ve öğretmen açığının kapatılması, verdiği sözü tutma becerisi, eğitimin sorunlarını çözmede kararlılık ve beceri" derslerinden sıfır puan aldığını savundu.
Koncuk, yaptığı yazılı açıklamada, atama bekleyen öğretmen sayısının yıldan yıla arttığını belirterek, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmen atama politikasında herhangi bir değişiklik yapmadığını ileri sürdü.

Eski Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun 44 bin öğretmen atama sözü verdiğini, bu sözün yerine getirilememesinden dolayı Bakan Ömer Dinçer'in özür dilediğini anımsatan Koncuk, 44 bin öğretmen atamasının yapılması gerektiğini savundu.
Türkiye'de 200 bin öğretmen ihtiyacı olduğunu öne süren Koncuk, "Bakanlığın şubat ayında 44 bin atama sözünün yerine getirilmesini, 2012 yılında da toplam 100 bin öğretmen ataması yapılmasını istediklerini" kaydetti.
Ücretli öğretmenlik uygulamasına son verilerek tüm öğretmenlerin kadrolu olarak görev yapması gerektiğini savunan Koncuk, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde 60 binin üzerinde ücretli öğretmenin görev yaptığını belirtti.
MEB verilerine göre, 2010-2011 eğitim öğretim yılında derslik başına düşen öğrenci sayısının ilköğretimde 31, ortaöğretimde 34 olduğu bilgisini aktaran Koncuk, derslik açığının büyükşehirler ile doğu ve güneydoğu bölgelerinde daha fazla olduğunu öne sürdü.
Bakanlığın Teşkilat Kanunu'yla özür grubu atamalarının yılda bir defaya düşürüldüğünü de hatırlatan Koncuk, özür grubu mağdurlarının bir bütün olarak görülerek, hepsine tayin hakkı verilmesi gerektiğini savundu.
Türkiye genelindeki 3 bin okul müdürüne soruşturma açıldığını iddia eden Koncuk, bu soruşturmaların geri çekilmesini ve okullara yeterli ödenek sağlanması talebinde bulundu.
Koncuk, "eşit işe eşit ücret" uygulaması kapsamına öğretmenlerin ve akademisyenlerin alınmamasını da eleştirdi.
"Bakan Dinçer'in karnesi"
Eğitim öğretimin yarın sona ereceğini anımsatan Koncuk, sendika olarak Bakan Dinçer'e ilk karnesini verdiklerini belirtti.
Bakan Dinçer'in karne notlarının "çok zayıf" olduğunu ifade eden Koncuk, derslere göre karne notlarının şöyle olduğunu kaydetti:
"Yeterli sayıda öğretmen ataması yapılması 0; derslik ve öğretmen açığının kapatılması 0, ücretli öğretmen çalıştırarak insanları sömürme 100, öğretmen ihtiyacı ile ilgili çelişkili bilgiler verme 100, verdiği sözü tutma becerisi 0, bağış alan okul müdürlerine soruşturma açma 100, okul müdürlerini kaynak yetersizliği sorunu ile baş başa bırakma 100, Teşkilat Yasası ile adaletsiz uygulamalara imza atma 100, Performans Yönetim Sistemi ile eğitimcileri bezdirme, onlara haksızlık yapma 100, eğitimin sorunlarını çözmede kararlılık ve beceri 0, geçici görevlendirmeleri iptal etme becerisi 50, Milli bayramlara sahip çıkma, 19 Mayıs;ı benimseme"

(AA)

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)