Devlette, "pes" dedirten olaylar


Devlette, harcamalar adeta kontrolden çıktı. Makam ve lojman donatımında sınır tanımayan bakan ve bürokratlar, en pahalı ürünleri almakta da adeta yarış ediyorlar. Hemen her bakanlıkta “onarım” adı altında adeta binalar yenileniyor. Bunlar yapılırken, binaların depreme dayanıklığını azaltan bazı düzenlemeler olduğu da ortaya çıktı.

Devlette savurganlığın en somut örneklerinden birisi Kalkınma Bakanlığı’nda yaşandı. Yıktırılan milletvekili lojmanlarının yerinde yaptırılan ve Ankara’nın en pahalı konutları olarak bilinen Park Oran’da, Devlet Planlama Teşkilatı (DTP) Müsteşarı için 1 milyon 179 bin liraya lojman alındı. 244 metrekarelik lojman için bu kadar ödeme yapılmasına DPT çalışanları da hayret etti. Aynı paraya yine lüks olarak yaptırılan iki lojman alımı mümkünken ve iki lojman alımının daha önce planlanmasına rağmen, ayrılan ödenekle ancak bir lojman alınabildi.

Daire fiyatına donatım
DPT Müsteşarı Kemal Madenoğlu’nun kullandığı dayalı-döşeli lojman bulunmasına rağmen, Park Oran’da ikinci bir lojman alımını “büyük savurganlık” olarak niteleyen DPT’nin bazı yetkilileri, “Bu kadarı da olmaz” deyip şunları eklediler:

“Lüks daire alımından bakan ve müsteşar vazgeçirilemeyince, konut alımı ve donatımı için piyasa araştırması yaptırılması ve bunların alımı için DPT görevlilerinden Ünal Eken, Mehmet Tarık Selçuk görevlendirildi, teslim alınma işlemleri de Cafer Erdoğan, İzzet Uluyol ve Serhat Dizman’ın yapması kararlaştırıldı. Bu arkadaşlar çalışmalarını yaptı. Park Oran’da konut için ısrar edilmesi nedeniyle konutu 1 milyon 179 bin liraya aldılar. Sıra dairenin iç düzenlemesi ve demirbaş alımlarına geldi. Bunun için de hiçbir fedakarlıktan kaçınılmadı ve neredeyse iyi bir semtte daire fiyatı olan 356 bin 646 liraya donatımı yapıldı. Her şeyin en lüksü ve ithal olanları alındı. Bu da herkesin içini kanattı. Bu kadar lüks ve şatafata ne gerek var?”
Bakan Cevdet Yılmaz da, alım ve donatım bedellerini doğruladı, “Ancak burası Devlete alınmış lojman olarak kullanılacak bir bina.

Depreme dayanıklı mı?
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, müsteşarına dayalı-döşeli lüks lojman alırken, kendisi de DPT binasının 5. katını “bakan katı” olarak düzenletmeye başladı. Bakanlığı ile ilgili bütçe görüşmeleri sırasında, MHP Kütahya Milletvekili Alim Yılmaz, bakana “Makam odanız yapılırken binanın iki taşıyıcı kolonunun kesildiği iddiaları var. Bu doğru mu?” diye sordu. Bu soruya Yılmaz şu karşılığı verdi:
“Benim yaptırdığım yalnız bakan odası değil, bakan katıdır. Buranın yapımıyla ilgili çeşitli iddiaları ben de duydum. Hemen gereğini yapmaya başladım. Birincisi, bu deprem açısından yapılan işin bir zararı olup olmadığını incelemek üzere Bayındırlığa yazı yazdım ve incelemeler yapılıyor. Gereği neyse yapacağım. İkincisi de, diğer bazı iddialar konusunda da yine Başbakanlık Teftiş Kuruluna resmi olarak müracaatta bulundum. Teftişin sonucu neyse, gereğini yapmakta en ufak bir tereddüdüm olmayacaktır.”
MHP’li Alim Işık konunun peşini bırakmadı ve bakanlık katı düzenlenirken yapılan değişikliklerin binanın depreme dayanıklığını ortadan kaldırıp kaldırmadığını sordu. Bakan, bunu şöyle cevaplandırdı:
“Bakanlık katı düzenlenirken açılan kapı boşluklarının düşey yükler açısından taşıyıcı sisteme etkisinin oldukça düşük kalacağı tespit edildi. Bunun yanı sıra binanın tamamının depreme dayanıklığı konusunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan detaylı inceleme yapılmasını istedim. Henüz o çalışmanın sonucu alınmadı.”
Bakanlık donatımı da soruşturmalık
MHP Milletvekili Alim Işık, bakan odası ve katının düzenlenmesi ve donatımının ihale yapılmaksızın bir firmaya verildiğini öne sürdü. Bakan Cevdet Yılmaz, bu iddiayı da şöyle cevaplandırdı:
“Bakanlık katının mevzuata göre yapımı ve donatımı için ben 12 Temmuz 2011’de onay verdim. Bu işlerin ihale gerçekleştirilmeden yapıldığı konusunda bana bazı bilgiler ve ihbarlar ulaştı. Bunun üzerine 2 Aralık 2011 tarihinde Başbakanlık Teftiş Kurulu’na bir yazı gönderip sürecin incelenmesi-soruşturulmasını istedim. Henüz bu incelemeler sonuçlanmadı. İşleri yapan firmalara da henüz bir ödeme yapılmadı. Soruşturma sonucunu bekliyoruz.”

Saygı Öztürk
Sözcü

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)