Doğalgaz'a Zam


Yeni yılda doğalgaza, ‘tarife zammı’ gelecek. 8 yıllık sabit tarife süreleri dolan dağıtım şirketleri, yeni yılla birlikte ardı ardına doğalgaza zam yapacak.

Zam oranının nihai tüketici fiyatlarında bazı bölgelerde yüzde 2, bazı bölgelerde yüzde 20’ye varan oranlarda zamma sebep olacak. Dağıtım şirketlerinin yeni tarifesinden dolayı Türkiye ortalamasında fiyatların yüzde 3 artacağı ifade ediliyor.
İlk zam Kayseri ve Konya’da yapılacak. Şubat veya Mart 2012’de uygulamaya geçirilmesi beklenen tarife zammının Kayseri’de yüzde 10, Konya’da yüzde 3 düzeyinde olması bekleniyor. Bu yıl içinde 13 dağıtım bölgesinde, 2013-2016 yılları arasında geri kalan şehirlerde de doğalgaz dağıtım şirketleri zam yapacak.
EPDK, ihalesini yaptığı bütün doğal gaz dağıtım şirketlerine yönelik iki yıldır tartışmaları süren tarife metodolojisini kararlaştırarak, dünkü Resmi Gazete’de yayımladı. Abone bağlantı bedelinin açık eksiltmeye tabi tutulduğu dağıtım bölgelerinde ilk 5 yıllık dönemde yapılan bağlantılarda tahsil edilen abone bağlantı bedeli tutarları vergi yükü değerlendirilerek ve ÜFE ile güncellenerek dikkate alınacak.

Milliyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)