Tabancayla Görevden Alma...


“…Sonunda karar verildi, M. B’nin görevden alınmasına, yerine T. K’nin getirilmesine…”
CHP’nin Merkez Karar Yönetim Kurulu’nda alınan kararı kim ilgili kişiye bildirecek? Sorun büyük. Genel sekreter yardımcılarından D.B. bu işi üstlenmez. Öteki yardımcıya bırakır. Bir korku vardır. Görevden alınacak M. B’den neden çekinirler?

Ali Topuz’un iki ciltlik anılarını okuyorum… “Değişimi Yaşamak”ta 1932-1972 yılları, ikinci cilt “Düzeni Değiştirmek”te ise 1972-80 yılları…

Bir roman gibi rahat okunuyor. Bir koca yaşamı, gençlikten yaşlılığa kadar geçen bir süreyi CHP saflarında, hem de milletvekili, bakan olarak geçirmiş bir usta politikacının gündemi…
Ne iyi etmiş Ali Topuz! Çocukluğundan bu yana anılarını bir bir, hem de ayrıntılı olarak, hiçbir şeyi gizlemeye kalkmadan anlatmış. Yakınlarda yitirdiğimiz değerli yazar Hikmet Bila da bütün bunları bir bir sormuş, öğrenmiş, teybe almış, bizlere sizlere, daha doğrusu tarih yapraklarına bırakmış…

Topuz’la Baykal ve Ecevit!.. Bu üçlü arasında geçenleri okurken hem şaşırıyor, hem kızıyor, hem de eğleniyorsunuz. Biraz değil, epeyce de üzüntü duyarak!..

CHP’nin yakın tarimizdeki olayları, insanları, dirilişi, çöküşü, gide gide bugünkü yeni CHP oluşu…

Yazımın başındaki öyküyü daha açık anlatmak isterim.

CHP Ankara İl Başkanı Murat Belovacıklı’dır. Ama genel başkanı kırmıştır. Bu yüzden görevinden alınmıştır. Ama bunu ona kim anlatacak, görevi ondan kim isteyecek?
Ali Topuz’dan okuyorum:

“Merkez Yönetim Kurulu üyesi Kasım Parlar’ı ve Teoman Köprülüler’i çağırdım ‘Takın tabancalarınızı belinize. Ankara il başkanını görevden almaya gidiyoruz’ dedim. ‘Ne tabanca mı?’ ‘Evet tabanca…’ Orada başımıza neler gelebileceğini tahmin edebiliyordum. Tabancaları takıp il başkanlığına gittik. Her taraf adam doluydu, içeri zorla girebildik.”
Ali Topuz ve arkadaşları içeri zorla girer. Belovacıklıya görevden alındığını söyler söylemez, “Benim cesedimi çiğnemeden beni bu görevden alamazsınız. Ben Karadenizliyim” der. Buna karşı Topuz da “Ben de Karadenizliyim, hem de Rize’nin, kabadayı yerinden, Kanbozluyum” diye yanıt verir. Görevden alınan il başkanı tabancasını masaya koyar. Odayı, sofayı dolduran yüzlerce yandaşı da olayı ilgiyle seyretmektedir. Her an tecavüze hazır…

***

Bu kadar yeter. İsteyen gitsin Ali Topuz’un “Düzeni Değiştirmek” kitabını alsın, orada daha neler neler var…

Oktay Akbal
Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)