Uludere’deki kaçakçıların yakını terör örgütü ajanı


Şırnak’ın Uludere ilçesinde 29 yakınını kaybeden Encü ailesinden 2 kişinin de aralarında bulunduğu 4 kişinin Kürdistan Demokrat Partisi (KDP)’ne ajanlık yaptıkları gerekçesiyle tutuklandığı ortaya çıktı. İşte haberin ayrıntıları

“PİŞMANIM, DEVLET MERHAMETLİDİR”

Sanıklardan Kamil Encu (İddianameye yansıyan ifadesi): Parastin üyesi Abdurrezzak adlı kişi benden bilgi alıyordu. Telefonda bana ‘Desti’ adını verdi. Bazı sınır karakolları, askeri bölgeler, üs noktalarının fotoğraflarını çektim. Hafıza kartını kaçakçılık yapan Iraklı Fadıl’a veriyordum. Fadıl Abdurrezzak’a verip, boş sim kartı bana geri getiriyordu. Askeri hareketlilik, sınır ötesi nokta operasyonlar, askerlerin rütbeleri hakkında bilgi akışı sağladım. Askerlerin elindeki top ve havan sayısı hakkında bilgi verdim. Abdurrezzak bana 2 kez 750 lira, erzak ve kontör yolladı. Pişmanım, yaptığımdan utanıyorum ve devletimden özür diliyorum. Devlet merhametlidir.”
BAŞBUĞ’UN ZİYARETİNİ SIZDIRMIŞLAR
Sanıkların sızdırdığı ileri sürülen bilgilerden bazıları:
* Kırklareli’nden bölgeye geçici görevle gelen bir tabur askerin yerleşim noktası ile 2 binbaşının telsiz kodları.
* Başbakanlık İstatistik Kurumu ile İçişleri Bakanlığının bölgeye yönelik faaliyetleri ve genelgeleri, AK Parti encümen ve meclis üyeleri.
* Ortasu ve Gülyazı bölgesinde koruculardan oluşan bir özel kuvvet gücü kurulacağını bilgisi.
* Operasyona çıkan 350 asker ile ellerindeki silah ve teçhizat listesi.
* Askeri personelin 20 çadır kurup bilgisayar ile kontrol edilen insansız hava keşif aracı kullandığı, piyade birliklerinin mıntıkaya dağıldığını, 3 teğmen, 7 uzman çavuş, 3 astsubayın isimleri.
* Alay seviyesindeki bir birliğin Yemişli köyüne geldiği, kara harekâtı için her an Irak’a girebilecekleri.
* Dönemin Genelkurmay Başkanı İlker Başbuğ’un Şırnak Ortasu’ya yaptığı ziyaret bilgisi.
* Şırnak Valiliği tarafından şehit yakınları için organize edilen Ankara, Çanakkale ve Şanlıurfa’yı kapsayan gezi programı.

İlk kurşun
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)