Devletin sütü bozuk çıktı


Sütte ilk gün bilançosu

Yüzlerce öğrenci zehirlendi!

Milli Eğitim ile Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından İlköğretim 5'nci sınıf öğrencilerine kadar Türkiye genelinde bütün okullarda süt dağıtımı yapılırken, Diyarbakır'da dağıtım sonrası 110'dan fazla öğrenci zehirlenerek hastanelere kaldırıldı.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ortaklaşa yürüttüğü "Okul sütü akıl küpü" projesi kapsamında öğrencileri süt dağıtımı bugün başladı. İlköğretim okullarında eğitim gören ana sınıfı, ilköğretim 1, 2, 3, 4, ve 5. sınıf öğrencilerine tüm Türkiye'de olduğu gibi Diyarbakır'da da dağıtılırken, merkez Bağlar İlçesi Hürriyet, Çelebi Eser, Nüket Coşkun İlköğtemi okullarında 110'dan fazla öğrenci sütten zehirlendi.

Bazı veliler sütlerin Cuma günü getirildiğini ve 5 günden bu yana depoda saklanması nedeniyle sıcaktan bozulduğunu iddia ederken, öğrenciler ise süt içtikten sonra fenalaştıklarını söyledi. Hürriyet İlköğretim Okulu'na ardı ardına ambulanslar gelirken, her ambulans 10'dan fazla öğrenciyi alarak hastanelere götürdü. Ambulansların götürmekte zorlandığı öğrenciler öğretmenlere ait sivil arabalarla da hastaneye götürülürken, veliler okula akın ederek olayı protesto etti. Yoğun kalabalığın olduğu okulda veliler konuyla ilgili savcılığa suç duyurusunda bulunacaklarını belirtti.

DİYARBAKIR VALİSİ'NDEN İLK AÇIKLAMA
Diyarbakır Valisi Mustafa Toprak, 5 Nisan İlköğretim Okulu'nda süt dağıtım töreninde gazetecilerin, ''Hürriyet İlköğretim Okulu'nda öğrencilerin zehirlendiği'' yönünde iddialar olduğuna ilişkin sorusu üzerine, Diyarbakır'da ilköğretim okulunda 200 bin öğrencinin bulunduğunu kaydetti.

Bugün sabah itibariyle tüm çocuklara süt dağıtıldığını dile getiren Toprak, şöyle konuştu:
''Şu ana kadar herhangi bir problem yok. İstisnası Hürriyet İlköğretim Okulu'nda bir veya birkaç çocuğumuzun mide bulantısı şikayetiyle ortaya çıkan bir olay. Onlar hastaneye götürüldü. Psikolojik olarak diğer çocuklar da bundan etkilendi. Bunlar da hastaneye götürüldü. Biz bunun sütten olduğunu düşünmüyoruz.''

Aynı partide aynı noktadan gelen sütün bir başka noktada olumsuz çıkmasının mümkün olmadığını anlatan Toprak, ama herhangi bir problem oluşmaması için Sağlık Müdürlüğü'nün konuyu incelediğini aktardı.

Bazı çocuklara bazı besinlerin dokunabileceğini bildiren Toprak, yumurta ve süt alerjisinin olabileceğini, bazı çocukların da ciddi manada aç kalmış olabileceklerini kaydetti.

''Farklı faktörler olabilir''
Farklı faktörlerin olabileceğini dile getiren Toprak, şöyle devam etti:
''Mide bulantısı yapabilir. Onun için öğrencileri sınıflarda uyarıyoruz. Ama ilk süt dağıtımının sabahında sanki bunun sütten gösterilmesi haksızlık olur. Çünkü bu büyük bir proje. Tüm bireylerimizin kemik ve diş yapısını iyi şekle getirebilmek, dengeli ve sağlıklı beslenmesine önemli bir katkı sunabilmek çok önemli. Sağlık Bakanlığı, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ciddi bir kararıdır. Bunların imalinden dağıtımına kadar her türlü zincir ve eğitimler de verildi. Dolayısıyla oradaki birkaç çocuğun mide bunaltısı şikayetiyle hastaneye götürülmesi diğer çocukların da onlara uyararak herhangi bir risk yaşamaması için götürülmesi, bu kampanyanın geneline zarar vermemesi lazım. Ola ki bir problem varsa da arkadaşlarımız bunu inceliyor.''

Genelde anne ve babaların çocuklara evde süt içirmekte zorlandıklarını anlatan Toprak, ''Ama sağlıklı bireyler yetiştirmek ve dengeli beslenmeden bahsetmek için mutlaka süt çocuklarımıza içirmeliyiz. Hükümet ve bakanlarımıza teşekkür ediyorum. Diyarbakır'da 230 bin çocuğa süt dağıtılıyor. Bir okulumuzda mide bunaltısı şikayeti olayının genellenmesini bu büyük projenin sekteye uğratılmamasını istirham ediyorum. Bu yanlış olur'' şeklinde konuştu. Bu arada, Bağlar'daki Hürriyet İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören bazı çocukların ambulanslarla hastaneye götürüldüğü, öğrencilerin sağlık durumunun iyi olduğu bildirildi.

SİVAS'TA ÇOK SAYIDA ÖĞRENCİ FENALAŞTI
Sivas'ta süt dağıtımında yüzlerce öğrenci içtikleri sütlerden zehirlendi.Pilot il olarak seçilen Sivas'ta 3 ilköğretim okulunda bu gün süt dağıtımı yapıldı. Yapılan süt dağıtımı sonrasında sütleri içen yüzlerce öğrencinin zehirlendiği öğrenildi. Zehirlenen öğrencilerin, Numune Hastanesi, Sivas Devlet Hastanesi ve Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakülkesi'ne kaldırıldıkları bildirildi.

EDİRNE'DE ZEHİRLENMELER GÖRÜLDÜ
Edirne'de de bugün öğrencilere süt dağıtımı yapıldı. Ancak kent merkezindeki Yusuf Hoca İlköğretim Okulu'nda, dağıtılan sütlerden içen 30 öğrenci karın ağrısı ve kusma şikayetiyle hastaneye kaldırıldı.Kutu içerisindeki 200 mililitrelik sütleri içen Yusuf Hoca İlköğretim Okulu öğrencilerinden bazılarında, kısa bir süre sonra karın ağrısı, mide bulantısı ve kusma şikayetleri görülmeye başlandı. Okul yönetimi 30 öğrencinin rahatsızlanması üzerine 112 Acil Sağlık'a haber verdi. Gelen sağlık ekipleri tarafından ilk müdahaleleri yapılan ilköğretim öğrencileri ambulansla Edirne Selimiye Devlet Hastanesi ve Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne kaldırıldı.

Çocuklarının içtiği sütten zehirlendiğini duyan bazı veliler de koşarak okula gelerek öğretmenler bilgi aldı. Dağıtılan sütleri içtikten sonra rahatsızlandıklarını anlatan çocuklar, "Sabah süt verdiler, biz onları içtikten sonra midemiz bulandı, bazı arkadaşlarımız kustu" dedi.Hastanelerde tedavi altına alınan öğrencilerin sağlık durumlarının iyi olduğu belirtilirken, öğrencilerin zehirlenmesine neden olduğu belirtilen sütler incelemeye alındı. Edirne Valisi Gökhan Sözer, ''Dağıtılan sütler sonrası bazı öğrencilerde mide bulantısı ve kusma oldu, konuyu araştırıyoruz'' dedi.


Yurt
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)