Milli Eğitim, en rahat oynanan yapboz oyunu


4+4+4 Kesintili Eğitim Sistemi'nin ülke için yararlı sonuçlar vermesi mümkün değildir. Yangından mal kaçırırcasına yapılan son yasa değişikliğiyle eğitimde kaotik bir durum oluştu...

Soru: Ders yılının sonuna yaklaşıyoruz. Eğitimde gelecek dönem başlayacak olan sistemle ilgili görüşünüz nedir?
Cevap: Sistem mi dediniz? Ne sistemi? Hafta sonu Vefa ve İstanbul Erkek Lisesi gibi köklü eğitim kurumlarında müdürlük yaptıktan sonra emekliye ayrılan 40 yıllık eğitimci Dr. Sakin Öner le uzun bir sohbet yaptım. Anlattıkları çok düşündürücü. Örneğin ona göre eğitim, Türkiye'de en rahat oynanan yapboz oyunu! Son 30 yıldaki değişiklikler başımızı yeterince döndürmüşken, AKP iktidarı döneminde de Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in yaptığını daha sonraki Bakan Nimet Çubukçu, onun yaptıklarını da Ömer Çelik bozdu! Yangından mal kaçırırcasına yapılan son değişiklikle de, 4+4+4 Kesintili Eğitim yasalaştırılmış oldu. Böylece yeni bilinmezler ve şifreler ortaya çıktı. Hatta kaotik bir durum oluştu.

Soru: Yeni düzenlemenin getirdiği şifreler ve bilinmezler nelerdir?
Cevap: Hemen söyleyeyim: Öncelikle Okul Öncesi Eğitim, zorunlu hale getirilmedi. Oysa son yıllarda Okul Öncesi Eğitim için adeta bir seferberlik havası yaratılmıştı. Çocuğun sosyalleşmesini ve birey olma bilincini sağlayan, Baü'da okullaşma oranı yüzde yüzlere ulaşan bu "Milli Eğitim, Türkiye'de en rahat oynanan yapboz oyunu" eğitim basamağı, yeni yasayla zorunlu eğitim kapsamına alınmadı. Alın size bir yapboz oyunu!

Soru: Yeni yasayla amaçlaman ne?
Cevap: İlköğretimin kesintili hale getirilmesinin amacının, 5+3 uygulamasında farklı yaş gruplarındaki öğrencilerin aynı çatı altında eğitim görmelerinden kaynaklanan psikolojik, pedagojik ve disiplin sorunlarını gidermek olmadığı, lmam-Hatip Liselerinin orta kısmını yeniden açmayı hedeflediği anlaşılıyor. Halbuki bunun için bütün bir sistemle oynanmasına gerek yoktu. lmam-Hatip Ortaokullannın açılması bir yasayla da sağlanabilirdi.

Soru: Liselerin zorunlu eğitim kapsamına alınmasının yaratacağı sorunlar neler?
Cevap: Liselerin zorunlu eğitim kapsamına alınmasıyla, bu kademede okullaşamayan yüzde 35'lik öğrenci kitlesine derslik ve öğretmen nasıl bulunacak? Bu durumda liselerdeki öğrenci mevcudunun bir milyon artacağı tahmin ediliyor. O halde ortaya çıkan 40 kişilik 25 bin yeni derslik ihtiyacı nasıl karşılanacak? Halen 120 binden fazla öğretmen açığı varken, yeni düzenlemeyle ortaya çıkacak 50-60 bin öğretmen açığı nasıl kapatılacak? Türkiye bu yükün altından nasıl kalkacak? Dünyada meslek eğitim ve öğretimi ağırlık kazanırken, yeni düzenlemeyle bu gerçek de göz ardı ediliyor. Oysa bu amaçla gençlere ayrı bir kulvar açılabilirdi.

Soru: Başka ne gibi belirsizlikler var?
Cevap: Ülkemizin önde gelen eğitim uzmanlarından Dr. Sakin Öner'e göre o kadar çok belirsizlik var ki, anlatsam sayfalar almaz. Örneğin atama bekleyen okul öncesi eğitim öğretmenlerinin durumu ne olacak? İlkokul dört yıl olacağına göre, 40-50 bin sınıf öğretmeni fazlalık durumuna düşecek. Bunların akıbeti ne olacak? Liselerde oluşacak büyük branş öğretmeni açığı nasıl kapatılacak? Bu şifreler çözülmeden, bu sorular cevaplandırılmadan 4+4+4 Kesintili Eğitim Sistemi'nin ülke için yararlı sonuçlar vermesi mümkün değildir. Bu sonuçtan belki geçmişte mağdur olan bazı kişiler ve gruplar tatmin olabilir, fakat toplumun büyük çoğunluğu memnun olmaz.

http://sozcuhaber.blogspot.com
Uğur Dündar
Sözcü Haber

Yorum Gönder

1Yorumlar
  1. Bir tane daha Sn.Tayyip Erdoğan gerek ülkemize acaba gidip nereden kimden istesek.Genetikcilere başvursak acaba klonlanabilirmi.Şimdiden geleceğin kayıp nesilleri ülkemize hayırlı olsun.Aman Durmak yok bu halk uyanmadan yola devam.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder