Eğitimi bekleyen kaos derinleşiyor


1 milyondan fazla ek öğrenci için derslik yok, bir sıraya 5-6 öğrenci düşüyor.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2012-2013 eğitim öğretim yılı için 2 milyon 313 bin 888 öğrenciyi okullara yerleştirdi. Okulların açılmasına yaklaşık 2 ay var, ancak bakanlık, önceki yıla göre 1 milyondan fazla ek öğrenci için derslik açığını kapatacak bir önlem almadı. Eğitim Sen, “Eğitimi bekleyen kaos derinleşiyor. Sınıf açığının kapanmasına imkân yok. Artık bir sırada 3-4 öğrenci değil, 5-6 öğrenci oturacak” açıklamasını yaptı.

MEB istatistiklerine göre, 2001-2002 eğitim öğretim döneminde ilköğretime 1 milyon 93 bin 503 öğrenci kayıt oldu. Bu rakam, 2011-2012 eğitim öğretim yılına gelindiğinde, 1 milyon 258 bin 839’a çıktı. Yani 10 yılda zorunlu eğitim çağı nüfusu 165 bin 336 arttı. Ancak 4+4+4 yasası ile okula başlama yaşı 6 ay geri çekilerek 66 ay olarak belirlendi. MEB 2012-2013 eğitim öğretim yılı için okula kayıt edilmesi zorunlu olmayan 60-66 yaş aralığındaki çocukları da bir okula yerleştirince bu yıl okula başlayacak öğrenci sayısı 2 milyon 313 bin 888’e çıktı. Ancak MEB, 1 milyon ek öğrenci için gerekli olan derslik açığının kapanması adına okul müdürlerinin makam odalarına standart getirmekten ve 80 okul müdürünün odasını dersliğe dönüştürmekten başka adım atmadı.

Sınıflar 5 ve 6 yaşa uygun değil

Eğitim Sen, 2 milyondan fazla öğrenciyi bir okula yerleştiren bakanlığın, bu öğrencileri hangi sınıfta okutacağını düşünmediğini açıkladı. Eğitim Sen’den yapılan açıklamada, mevcut yapının bile mevcut öğrenciler için uygun olmadığı belirtilerek “Mevcut okullar zaten sorunlu. 5, 6 ve 7 yaş grubu öğrenciler bir arada okuyacak. Ancak bunun için gerekli önlem alınmadı. Sınıflarda 5 ve 6 yaş çocukların boylarına uygun sıra, sandalye ve tahta yok. Okulların giriş çıkışları, merdiven basamakları bu çocuklara göre değil. Altyapı hazır değil” denildi.

1 milyondan fazla ek öğrenci için gerekli sınıf açığı ile ilgili olarak açıklamada, “Eğitimi bekleyen kaos derinleşiyor. Bu sınıf açığının kapanmasına imkân yok. Kapatmak gibi bir çalışma da yok zaten. İmam hatip ortaokulları açıldı. Ama var olan ilkokullara açıldı. 3 yıl içinde mevcut ilkokul öğrencileri kademeli olarak yan binaya taşınacak. Eğitimin temel sorunu olan kalabalık sınıflar daha da yoğunlaşacak. Artık bir sırada 3-4 öğrenci değil, 5-6 öğrenci oturacak” ifadeleri kullanıldı.


Cumhuriyet

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)