Anadolu Üniversitesi'nde gözaltılar sürüyor


Anadolu Üniversitesi'nin hazırlık sınıfında öğrenim gören öğrencilerin eylemleri sürüyor. Pazar akşamı 31 öğrencinin gözaltına alınmasının ardından dün yapılan protesto gösterisinde Eğitim-Sen Eskişehir Şube Başkanı Ali Paşa Şanlı ve bazı Eğitim-Sen yöneticilerinin de aralarında bulunduğu 44 kişi gözaltına alındı.

Geçtiğimiz öğretim yılında yönetmelik değiştirilerek hazırlık sınıfı öğrencilerine sınavları geçemezlerse sınıf tekrarı zorunluluğu getirilmişti. Anadolu Üniversitesi öğrencileri, sınavların ağır olduğunu belirterek, bu uygulamanın kaldırılması için bir süredir eylem yapıyordu. Pazar akşamı hazırlık sınıflarını protesto eden 31 öğrencinin gözaltına alınmasının ardından dün de üniversitede stant açmak isteyen 44 kişi gözaltına alındı. Öğrenciler, bugün de yeni kayıt yapan öğrencilere yardımcı olmak ve sorunlarını anlatmak amacıyla stant açmak istediler.

Eğitim- Sen Eskişehir Şube Başkanı Ali Paşa Şanlı da, yönetim kurulu üyeleri ile birlikte öğrencilere destek vermek için üniversiteye gitti. Anadolu Üniversitesi’nin özel güvenlik görevlileri, öğrencileri stant açmamaları konusunda uyararak, “Rektörümüzün emri var. Stant açmanız yasak. Açarsanız, kaldıracağız” dedi. Öğrenciler standları kaldırmayınca bu kez kampuse polis çağrıldı. Polis, oturma eylemine başlayan aralarında Eskişehir Şube Başkanı Ali Paşa Şanlı ve bazı Eğitim-Sen yöneticilerinin de bulunduğu 44 kişiyi gözaltına aldı. Polisler, gözaltına alınanları tek tek kelepçeleyerek, polis araçlarına bindirdi. Bu sırada Eskişehir Şube Başkanı Ali Paşa Şanlı, kendilerine kelepçe takamayacağını belirtince, polis sadece milletvekillerine, avukat ve yargı mensupları ile koruma altına bulunan şahıslara kelepçe takılmadığını söyledi. Gözaltına alınan 44 kişi ilk önce hastanede sağlık kontrolünden geçirildikten sonra, ifadeleri alınmak üzere Eskişehir Emniyet Müdürlüğü’ne götürüldü.


Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)