“Benim Valim”in huzur hakkı ballandı!


GAZETECİNİN dili süssüzdür. Şairin dili yüreğe seslenir. Diplomatın dili kibardır. Halkın ayrı söyleme biçimi var; “Vali Bey” der.

Siyasetçinin dili renklidir.
Siyasetçi diline “Benim Valim” söyleyişini bugünkü Başbakan kazandırdı.
“Benim Valim” demişti.
Dolduracak kömürü kamyona.
Götürecek halkın ayağına.
Eve teslim edilecek kömür.
Başbakan’ın bu isteği benim gibi halk okusun diye yazan gazeteciler tarafından “olumlu” bulunmuştu. Alkışlamıştık. Halka tepeden bakan, “buyurucu vali tipi” gidiyor yerine “halka hizmet odaklı vali tipi” geliyor ummuştuk.
Hizmetkar vali tipi gelmedi.
Hediyeleşme vali tipi çoğaldı.
Cephanelik patlamış, “Benim Valim” kilim hediyeleşiyor. Bir ay doldu koltuğunda duruyor. Neyse…… Asıl söyleyeceğim; Başbakan, “Benim Valim” dedikçe bunun ne anlamda kullanıldığını artık anlıyoruz.
Bir de bakıyoruz.
Huzur hakkı ballanmış!
* * *
İstanbul Valiliği’nin sahibi olduğu (yüzde 99.5 hissesi) İl Özel İdaresi’ne bağlı ÖZİDAŞ A.Ş adında bir devlet şirketi var.
Büyükdere’de Beykoz Fidanlığı’nı, Fatih’te 1 yapı test laboratuvarını, Pendik ve Bayrampaşa’da 2 otoparkı, Akatlar’da da 1 halı sahayı işletiyor. 34 çalışanı var.
Bu şirket ne kâr eder?
Yöneticileri kimidir?
Yöneticilerine ne öder?
Çalışanları kimdir?
Çalışanlarına ne maaş verir?
Yaşasın saydamlık. Hep var olsun şeffaflık.
İstanbul İl Genel Meclis’inin halkın oylarıyla (2009 seçimlerinde) seçilmiş 277 üyesinden biri olan Ali Cemal Kimverdi (CHP) bu soruları merak etti.
Soru önergesi verdi.
“ÖZİDAŞ şirketinde yönetim kurulu üyeleri, denetçiler dahil kimler ne kadar huzur hakkı almaktadır?” diye sordu.
Cevaplar geç de olsa geldi.
İşte şirketin durumu:
Yıl: 2009.
Net yıllık kârı:
16 bin 714 TL.
Ödediği huzur hakkı:
143 bin 400 TL.
Yıl: 2010
Net yıllık kârı:
8 bin 187 TL.
Ödediği huzur hakkı:
182 bin 400 TL.
Yıl: 2011.
Net yıllık kârı:
512 bin 418 TL.
Ödediği huzur hakkı:
192 bin 418 TL.
* * *
Huzur hakları ballanmıştı.
Ne ballanması!
Ballanıp kaymaklanmıştı
İstanbul’da otaparkçı-fidan yetiştirici-halı saha işletici devlet şirketi ÖZİDAŞ, 2009 yılında elde ettiği net kârın (16 bin TL) 9 kat fazlasını (143 bin TL) ve 2010 yılında elde ettiği net kârın (8 bin TL) 23 kat fazlasını (182 bin TL) yönetim kurulu üyeleri ve deneticilerine “huzur hakkı” olarak ödemişti.
2011’i de koyarsak 3 yıl içinde şirket toplam 537 bin 319 TL net kâr etmiş, huzur hakkı olarak da 518 bin 218 TL ödemişti.
Nerdeyse başa baş.
Bütün kârlar yönetim kurulu üyelerine “huzur hakkı” olarak gittiğine göre şirketin 34 çalışanının maaşları, ikramiyeleri, fazla mesaileri, yollukları acaba hangi vergilerden toplanan parayla ödendi?
* * *
Ve asıl soru şuydu:
Kimler aldı huzur hakkını?
Gelen cevapta isimler yok. Ben de azıcık araştırıcılık yaptım. İstanbul Ticaret Odası kayıtlarından “ballı huzur hakkı dağıtan” ÖZİDAŞ şirketinin sicil bilgilerine ulaştım.
Yönetim kurulu üyelerinin isimlerini buldum.
Hüseyin Avni Mutlu
İstanbul Valisi.
(benim valim)
Hüseyin Çapkın.
İstanbul Emniyet Müdürü
(benim polis müdürüm)
Şaban Atlas
(Özel İdare Gn. Sekrt. Yrd.)
(benim sekreter yardımcım)
Mehmet Özdemir.
(Özel İdare Gn. Sekrt. Yrd.)
(benim sekreter yardımcım)
Sabri Kaya
(Özel İdare Genel Sekreteri)
(benim genel sekreterim)
Remzi Aydın
AKP İl Genel Meclisi üyesi
(benim partilim)


Necati Doğru

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)