Cumhuriyet ilkeleri gitti, hükümet programı geldi


Ders kitapları hazırlanırken Atatürk ilke ve inkılapları, bilimsel ilkeler dikkate alınmayacak. TTK Başkanı'nın görevi gençleri Cumhuriyet esaslarına göre hazırlamak değil hükümet programına göre hareket etmek olacak...

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ders kitapları ve eğitim araçlarında olması gereken niteliklerinden “Atatürk ilke ve inkılaplarını” çıkarırken; ders kitapları ve eğitim araçlarının “bilimsel ilke ve yöntemlere uygun olarak hazırlanacağı” hükmünü de ders kitapları ve eğitim araçlarının “bilimsel hata içermeyeceği” şeklinde yumuşattı. Talim ve Terbiye Kurulu (TTK) Başkanlığı yönetmeliğinde yapılan düzenlemeyle de başkanın “gençleri cumhuriyet esaslarına göre yetiştirme görevi” çıkarken, bunun yerine “kurulu hükümet programı doğrultusunda yönetmek” geldi.

MEB’in teşkilat yapısını değiştiren kanun hükmünde kararnamenin yayınlanmasının ardından pek çok yönetmelikten çıkardığı Atatürk ilke ve inkılaplarına ders kitapları ve eğitim araçlarına ilişkin usul ve esasların belirlendiği düzenleme de eklendi. Resmi Gazete’nin dünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe giren yeni yönetmeliğe göre, eğitim aracı tanımına elekronik ortamda yer alan eğitim materyalleri de girdi. Yönetmelikle yapılan değişiklikler şöyle:

Bilimsel ilke ve yöntem ayarı: Ders kitapları ve eğitim araçlarının niteliklerinde yer alan “Atatürk inkılap ve ilkeleri”ne uygun olarak hazırlanacağı yönündeki hüküm çıkarıldı. Ders kitapları ve eğitim araçlarının “bilimsel ilke ve yöntemlere uygun olarak hazırlanması” hükmü de “bilimsel hata içermez” şeklinde değiştirilerek yumuşatıldı.

Cumhuriyet esasları yerine, hükümet programı: TTK kurul başkanının görevleri arasında yer alan “Gençleri Cumhuriyet esaslarına göre hazırlayacak ve okullarda milli terbiyeyi kuvvetlendirecek tedbirleri almak” hükmü çıkarılırken, başkanın görevleri arasına “TTK’yi hükümet programları doğrultusunda belirlenen politika ve stratejilere uygun olarak yönetmek” hükmü eklendi. Düzenlemeyle TTK üyelerinin sayısı da 10 üye ile sınırlandırıldı.
Ders kitaplarında STÖ’lerle işbirliği: TTK, gerektiğinde ders kitaplarının hazırlanması sürecinde üniversiteler, kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ile işbirliği yapabilecek.


Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)