Devlet sanatçılığı ünvanını reddetmişti


Büyük ozan Neşet Ertaş, Süleyman Demirel'in Cumhurbaşkanı olduğu dönemde kendisine teklif edilen 'Devlet sanatçılığı' ünvanını kabul etmemişti.

9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel zamanında kendisine sunulan 'devlet sanatçılığı' ünvanını; "O dönem Süleyman Demirel cumhurbaşkanıydı. Devlet sanatçılığı bana teklif edildi. Ben, 'hepimiz bu devletin sanatçısıyız, ayrıca bir devlet sanatçısı sıfatı bana ayrımcılık geliyor' diyerek teklifi kabul etmedim. Ben halkın sanatçısı olarak kalırsam benim için en büyük mutluluk bu. Şimdiye kadar devletten bir kuruş almadım, bir tek TBMM tarafından üstün hizmet ödülünü kabul ettim. Onu da bu kültüre hizmet eden ecdatlarımız adına aldım." diyerek geri çevirmiştir.

Unesco tarafından yaşayan insan hazinesi kabul edilen Neşet Ertaş, 25 Nisan 2011 tarihinde İTÜ Devlet konservatuarı tarafından fahri doktora ödülüne layık görülmüştür.


Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)