Eğitimde sözler unutuldu


Stratejik eğitim planı için yola çıkan MEB, 4+4+4 için tüm hedeflerinden vazgeçti.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 4+4+4 sistemi için, yıllardır hedefleri arasında sayılan “okulöncesi eğitimin yaygınlaştırılması, ikili eğitimden tekli eğitime geçilmesi, ortalama sınıf mevcutlarının 30’a çekilmesi”nden vazgeçti.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2010-2014 yıllarını kapsayan stratejik planında, “birleştirilmiş sınıf uygulaması sistemin zayıf yönü olarak nitelendirilmiş”, 2014 yılına kadar “ikili eğitim oranının düşürüleceği, sınıf mevcutlarının 30’a çekileceği” hedeflenmişti. Bakanlık yetkilileri 4+4+4 sistemine yönelik eleştirilere “18. Milli Eğitim Şûrası’nda karar alındı” karşılığını verirken, aynı şûrada “okulöncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınması” dahil, “tekli eğitime geçilmesi, birleştirilmiş sınıf oranlarının azaltılması, sınıf mevcutlarının 20-25’e çekilmesi, ders saatlerinin azaltılması, teneffüslerin uzatılması” gibi çok sayıda karar alındı. İşte, 4+4+4 sisteminin uygulanması için “vazgeçilen” hedefler:

Okulöncesi unutuldu: 2010 yılında belirlenen “okulöncesi eğitimde yüzde 70 okullaşma oranı hedefi”nden daha 2012 yılında vazgeçildi.

30 hedeflendi 50 oldu: Sınıf mevcutlarının 20-25 hatta 30’a çekilmesi bir yana 4+4+4 sistemiyle sınıflar daha da kalabalık hale getirildi. Türk Eğitim-Sen’in derlediği “ortalama” rakamlara göre, derslik başına düşen öğrenci sayısı İstanbul’da ilköğretimde 44, ortaöğretimde 38; Ankara’da ilköğretimde 34, ortaöğretimde 33; Hakkâri’de ilköğretimde 38, ortaöğretimde 50. Yeni sistemle, İlköğretim ve Eğitim Yasası’nın “Birleştirilmiş sınıflar dahil olmak üzere bir öğretmene düşen öğrenci sayısı 40’tan fazla olamaz” hükmü de göz ardı edildi.

‘Tekli eğitime geçilecek’ti: 4+4+4 sistemi nedeniyle ikili eğitimden tekli eğitime geçen okullar bile yeniden eski sisteme döndü. Sınıf mevcutlarının 50’yi bulması üzerine birçok okul, derslik sayısının yetersizliği nedeniyle sabahçı-öğlenci uygulamasını başlattı.

Öğrenciler ‘birleşecek’: Bakanlık tarafından açıklanan son veriler “yaklaşık 30 bin ilköğretim okulundan 10 bin 413’ünde birleştirilmiş sınıf uygulaması yapıldığını” gösterdi. MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın uygulamayı daha etkili ve verimli kullanmak için haftalık ders programında değişikliğe gitmesi ve kararında “AB ülkelerinin hemen hepsinde ve ABD’de birleştirilmiş sınıf uygulamasının yapıldığını” belirtmesi, stratejik planda zayıf yön olarak belirtilen birleştirilmiş sınıfların azaltılmayacağını, tersine artırılacağını gösterdi.


Cumhuriyet

Yorum Gönder

1Yorumlar
  1. kör sağır birbirini ağırlar. sözcü okurlarının hepside bu minval üzere yorumlarını döktürüyorlar.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder