Hakkâri'de okullar açılmadı


MHP Grup Başkanvekili Mehmet Şandır, "Partililerimiz 'Ankara'da çocuklarımızı göndereceğimiz okul ayarlayabilir misiniz?' diye yardım istiyor" diye konuştu.

MHP Grup Başkanvekili Mehmet Şandır, geçen cuma günü Şemdinli’de “okul yakan” PKK baskısı nedeniyle Hakkâri geneli ve ilçelerinde ailelerin çocuklarını okula gönderemediği için eğitim yılının “fiilen” başlayamadığını iddia etti. Çok sayıda partilinin kendilerini arayarak, “Çocukları okula gönderemiyoruz, Ankara’da okul ayarlayabilir misiniz?” diye yardım istediğini belirten Şandır, “Bir haftadır eğitim yapılamıyor, okullar açılamadı. 20 günde 60 şehidin verildiği, okulların açılamadığı bir yerde olağan halden bahsedilebilir mi?” diye konuştu.

Artan terör olayları nedeniyle Doğu-Güneydoğu’da “olağanüstü hal ve sıkıyönetim”e geri dönülmesini savunan MHP’den ilginç bir çıkış geldi. MHP Grup Başkanvekili Şandır, bölgede kontrolü ele geçirmek için kamu görevlileri ve okulları hedef alan PKK’nin bunu adım adım yaşama geçirmek için her yolu denediğine dikkat çekti. PKK’nin en önemli hedeflerinden birinin de “eğitim kurumları” olduğuna dikkat çeken Şandır, okullar “resmi” olarak açılmasına karşın terör örgütünün baskısıyla 1 haftadır ailelerin çocuklarını okula gönderemediğini, ancak bunun kamuoyuna yansıtılmadığını savundu. Okulların açıldığı geçen pazartesi gününden bu yana çok sayıda yurttaş ve parti örgütü yöneticinin kendilerini arayıp, kendilerine başta Ankara olmak üzere başka kentlerde okul ayarlamalarını istediğini belirten Şandır, gelinen durumun tam anlamıyla vahamet olduğunu belirtti. Şandır, “Okullar açılalı 1 hafta oldu. Hakkâri il ve ilçe merkezindeki okullar PKK terör örgütünün baskısıyla açılamıyor. Ama bu yansıtılmıyor. Hükümetin bu konuda aldığı hiçbir tedbir de yok. Bölücü terörle mücadelede kararlılık ifadesi olan olağanüstü hal ve sıkıyönetim idaresinin kurulması teklifimiz de bu sebeptendir” diye konuştu. Hükümetten gelen “olağanüstü hale gerek yok” açıklamalarına da tepki gösteren Şandar, AKP’nin 10 yılda geldiği noktanın, “Eylülün ilk 20 gününde 60 şehit ve PKK’nin ülkenin bir bölgesinde kontrolü ele geçirdiği iddiasıyla halk üzerinde büyük baskı kurması” olduğunu belirten Şandır, “Böyle bir ortamda her şeyin olağan olduğunu iddia etmek, toplum aklıyla oynamaktır” dedi.




Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)