İHO'ya var, ilkokula yok


Tandoğan İlkokulu'nun öğrencileri, imam hatip ortaokulunun kullanımına bırakılan binanın ilk katına yerleştirildi. Ancak ilkokul öğrencilerinin kullanacağı 5 sınıfta tahta bile olmadığı öğrenildi.

Okula kayıt olacak öğrenci sayısı artınca Tandoğan İlkokulu’nun öğrencileri, imam hatip ortaokulunun (İHO) kullanımına bırakılan binanın ilk katına yerleştirildi. İmam hatip sınıflarının tüm ihtiyaçları karşılanırken ilkokul öğrencilerinin kullanacağı 5 sınıfta tahta bile olmadığı öğrenildi. Okul müdürü, isyan eden velilere, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in açıklamalarından alıntı yaparak “Zaten oyun oynayacaklar, tahtaya gerek yok” karşılığını verdi.

Ankara Mamak Tandoğan İl-köğretim Okulu, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün kararı ile imam hatip ortaokuluna dönüştürüldü. Ancak üç binadan oluşan okulun bir binası ilkokul, iki binası ortaokul öğrencilerine bırakıldı. Ortaokul bölümünün bir binasında ise imam hatip ortaokulu açıldı.

Yeni eğitim sistemi ile ilkokul birinci sınıf öğrenci sayısının artması tek binayı kullanmak zorunda kalan Tandoğan İlköğretim Okulu’nda da sıkıntı yarattı. İlko-kul binasında öğrenciler için yer kalmayınca, imam hatip ortaokulunun kullanımına ayrılan binada, ilkokul öğrencileri için 5 sınıf ayrıldı.

Binanın ilk katında açılan 5 il-kokul sınıfı için hiçbir hazırlık yapılmamasına karşın, imam hatip ortaokulu sınıflarının her ihtiyacı karşılandı. İlkokul öğrencilerinin kullanacağı sınıfta sadece öğrenci sıra takımlarının olduğu ancak öğretmen masası ve sandalyesi, dolabı hatta sınıf tahtası bile olmadığı öğrenildi.

Öğretmenler tahtasız, masasız ders anlatamayacaklarını ilkokul ile imam hatip ortakokulunun müdürlerine aktardı. Ancak ilkokulun müdürü “Bir şey yapamam, bina benim yönetimimde değil” deyince, imam hatip ortaokulunun müdüründen de “Bir şey yapamam, öğrenciler benim sorumluluğumda değil” yanıtı alınınca ilkokul öğrencileri ortada kaldı.

Milli Eğitim Bakanı Dinçer, 66 aylık öğrencilerin okula alınması ile ilgili eleştirilere “ilkokullarda oyun esaslı bir müfredata geçildiği, okulların çocukların oyun oynayacağı yerler olacağı” yanıtını vermişti. Milli Eğitim Bakanlığı’nın 66 aylık çocuklar için hazırladığı yaklaşık 3 aylık müfredat da oyun ağırlıklı bir şekilde sadece iki harfin öğretilmesine göre hazırlandı.



Cumhuriyet

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)