Piknik ateşi 5 dönümlük ormanlık alanı yok etti


Erdemli ilçesine bağlı Kösbucağı köyünde çıkan orman yangınında 5 dönümlük şeftali bahçesi ile ormanlık alanın yandığı bildirildi.

Erdemli Orman İşletme Müdürü Kenan Akduman,Kösbucağı Köyü yakınındaki gölet çevresinde orman yangını çıktığını söyledi.

İlk belirlemelere göre, bir piknik ateşinden çıkan yangında 5 dönümlük alanın zarar gördüğünü ifade eden Akdumar, kontrol altına alınan yangınla ilgili soğutma çalışmalarının sürdüğünü belirtti.

Akduman, yangına müdahale konusunda küçük bir gecikme yaşanması halinde, köyün tamamen yanabileceğine işaret ederek, ''Köy yanmaktan son anda kurtarıldı. Hatta biz yangına müdahale etmeye başladığımızda yangın köye sıçramak üzereydi. Çevredeki vatandaşların da katkılarıyla bir köy evini yanmaktan son anda kurtardık'' dedi.

Akduman, piknik için ateş yakan tüm yurttaşları , daha dikkatli davranmaya davet etti.
Evi son anda yanmaktan kurtarılan Hamza Özbay ise, yangın dumanının gölet çevresinden yükseldiğini gördüğünü ifade ederek, şunları belirtti:

''Rüzgarın benim de evimin bulunduğu alana doğru estiğini gördüm. Eve telefon ettim, ailemin evden çıkmasını sağladım. Bu arada Orman Bölge Müdürlüğü yetkililerine durumu bildirdik. Ben evime gelemeden üç dakika içinde yangın evimin olduğu bölgeye geldi. Bahçe sulamada kullandığımız havuzdan su sıkarak evimizi yangından kurtardık. Benim evim yanmış olsaydı köy tüm yanardı. Çünkü evin yanında çam ağacı vardı ve kozalakları patladığında yangının nereye sıçrayacağı belli olmayacaktı.''




AA
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)