Şehit haberlerini görmeyin...


Başbakan Recep Tayyip Erdoğan katıldığı televizyon programında soruları yanıtladı. Medyaya yine uyarılarda bulunan Erdoğan, "Şehit haberlerini ufak görmeyi bile kaldırmak lazım, hiç görmemek lazım" dedi, Avrupa medyasının terör olaylarını büyütmediğini öne sürdü. CHP'li Aygün'ün kaçırıldığına inanmadığını söyleyen Erdoğan, Hatay'daki kampa alınmayan vekiller için de "Bunun emrini biz veririz" dedi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, bir televizyon kanalında soruları yanıtladı. Programa gazetecileri 'uyararak' başlayan Erdoğan, batılı medyada terör olaylarının büyütülmediğini savundu. Terör saldırılarından sonra şehit haberlerinin veriliş şeklini eleştiren Erdoğan, "Bunlar görmezden gelinecek" dedi.

CHP'li milletvekillerinin Suriyelilerin kaldığı Apaydın kampına alınmamasıyla ilgili de konuşan Erdoğan, "Bunun emrini biz veririz. Oralar yol geçen hanı değil" ifadelerini kullandı.

İşte Erdoğan'ın konuşmasından satırbaşları:

- Açılım diye bir şeyimiz yok. Milli birlik ve kardeşlik var.

- Ben sizlerle bir konuyu anlaşmak istiyorum. Tüm medyaya mesajdır... Bugün Afganistan'da tüm koalisyon güçlerinin askerleri var. Son bir ayda, 158 kayıp var. Aylık kayıp. Fakat bunu siz, ne Fransız ne İngiliz gazetesin göremezsiniz. Fakat bizde, görsel-yazılı medya bunların hepsini verir. Bunlar ne yapıyor... Terörün en önemli hedefi propagandadır. Bunu burada bedevaya yaptırıyor. Medya kimin yanında yer alacak. Attıkları başlıklara bakıyorsun, köşe yazılarına bakıyorsun. Sizin haber kaynağınız nedir Roj TV mi?

BDP'li vekillerin teröristlerle fotoğrafları

- AK Parti olarak parti kapatılmasına karşıyız.

- Dokunulmazlık olayına gelince... İnsanların fikrinden dolayı, dokunulmazlık sürecini başlatalım derse, bunu ben doğru bulmuyorum. Şu anda, parlamentoda 735 kadar dosya var. Çok değişik suçlar. Bunların içinde terör var, teröre yardım var ama bir de bunların içerisinde seçim kampanyalarında akşam süreyi aşanlar da var.

- Teröristle kucaklaşanla ben nasıl siyaset yapayım. Bunlarla neyin müzakeresini yapacağız.

- Kürt meselesi diye artık bir mesele kabul etmiyorum. Türkiye'de artık Kürt meselesi kalmamıştır. Şu anda Türkiye'de bir PKK sorunu vardır. Türkiye'de şu anda bir siyasal Kürtçülük vardır. Böyle bir sürecin içerisinde biz bu mücadeleyi sürdürüyoruz.

Hüseyin Aygün'ün kaçırılması

- CHP'li vekil arkadaşımızı kaçırdılar. Acaba burada bir kaçırma eylemi var mı? Samimi söylüyorum, kısa sürede bitecek bir iştir dedim. Dağa çıkarmışlar falan filan... Ama dikkat edin, milletvekili arkadaşımızın ifadeleri çok entereasan. Arkadaşımız! Bunlar teröristtir diyemiyor. Benim il başkan, il başkan yardımcılarım öldürülüyor, kaçırılıyor... En son bir ilçe başkanım 56 gün kaçırıldı, Hakkari merkez ilçe başkanım kaçırıldı. En son milletvekilimin kardeşini şehit ettiler. Bunlar ülkede medyanın gündemine oturmuyor ama milletvekili kaçırılınca günlerce gündemde tuttular. Şimdi sormazlar mı adama.. Arkadaşımız siyaset yapıyorsa benim il başkanım da siyaset yapıyor.

- CHP'li Hüseyin Aygün'ün kaçırıldığına inanmıyorum.

Meclis Başkanı'nın mutabakat metni

- Meclis başkanımızın iyi niyetinden şüphem yok. Fakat bugüne kadar yaptığı şekilde bit uygulama yapsaydı çok daha isabetli olurdu. Partilerin grup başkanvekilleriyle bu işi değerlendirseydi çok daha isabetli olurdu.

- - Hükümetimiz şehit ve şehit yakınlarına sahip çıkmaktadır. Biz hiç bir zaman ihmal etmedik. Hiçbir dönemde bu dönemde olduğu kadar sahiplenilmemiştir.

"Görmezden geleceksiniz"

- Şehit haberlerini ufak görmeyi bile kaldırmak lazım, hiç görmemek lazım

- (PKK'lilerin kaçırma olayları) Bunlar görmezden gelinecek. Bak ABD, Fransız, İngiliz medyası nasıl davranıyor. Bunları gündemde tutmaz bunlar. Ankara'daki toplantının ardından alınan kararlar uygulamaya gelince hiçbir şey olmadı.

- Gazetecilik bununla mı prim yapıyor. Reyting için çok daha fazla yolar var. Şehitlerimiz üzerinden reyting yükselteceksek yandık biz...

Uludere

- Uludere olayını kaşıyım nemalanmak isteyenler var.

- Biz bölgeden hiç uzaklaşmadık sürekli bölgedeyiz. Bütün siyasi partiler 81 ilde olmalıdır.

- Kuruluş çalışmalarında Güneydoğu Anadolu'ya gittiğimde, bize hep şu söylenmişti: OHAL'i kaldırın yeter... Ve biz bir ayda OHAL'i kaldırdık. Bunu başaran bir parti olarak böyle bir duruma sahibiz.

- Mesela TRT Şeş, billboardlar. Eğitimde, üniversitelerde Kürtçe bölümler var. Kursların açılmasını sağladık, buyrun açın dedik.

- Yatırımlara gelince, Cumhuriyet tarihinde yapılmamış yatırımları yaptık.

Demirtaş'ın iddiası

- 400 kilometre PKK'nın kontrolündedir diyen bir siyasi partinin genel başkanını ben muhattap alamam. Onunla konuşamam. Tamamiyle yalan, bu 400 kilometrenin neresini gördün. Bu tamamiyle ihanetle özdeştir.

CHP'nin kamplara alınmaması: Emri biz veririz

- Esad, siyasi ömrünü tamamlamıştır. Esad, Suriye'de bir siyasetçi gibi çalışmamaktadır. Adeta bir iç savaş içerisindeki aktör olarak, figüran olarak çalışmaktadır. Türkiye'yi Suriye'de kanın sorumlusu olarak tutan Esad, ağzından çıkanı kulağının duymadığı bir hale gelmiştir. Türkiye zalim Beşşar rejiminin yanında değildir.

- CHP Genel Başkanı'nın onunla yazlıkta beraberdiler ifadesine dokunmadan geçemeyeceğim. Esad'ı o zaman davet ettik ama ben yazlıkta değildim hiç bir zaman da beraber olmadım. Ayrıca bir ziyaret ettim o kadar. Bunu sayın Kılıçdaroğlu'nun bilmesi lazım. Akşam başka sabah başka, bu böyle çirkin oluyor...

- "Bu kamplara gireceğim" diyor. Bunun emrini biz veririz. Oralar yol geçen hanı değil. Daha kısa bir süre önce İnsan Hakları Komisyonu gitti. Biz bu kamp yerlerini şov merkezine dönüştürmeyiz. İznini talep eder, şu kamp uygundur deriz, oraya göndeririz. Zabıta mısın sen ya? Burada insanların can güvenliği bizden sorulur.

- Türkiye'den Suriye'ye silah gönderiliyor diyeceksiniz. Ayıptır ya... Buradan oraya yapılan insani yardımlar noktasında bunu oraya nasıl çeker. Öyle çirkin şeyler söylemeye başladılar ki... Kendi milletvekilleri ahlaki olmadığı adımların atıldığını, bunların Suriye'den gelenlerin yaptığını söylediler. Valim 24 saat orada yatıyor, açıklama yapıyor. Bunların hepsi yalan diyor, bunun üzerine kalkıyor hala bunu konuşuyor.

- Kalkıpta hükümeti savunmak yerine Esad'ı savunuyor. O rejimden yana... Sen Baasçısın deyince kızıyor.

Toplantıya katılanlar kimler terörle kucak kucağa olanlar

- Hatay'da toplantı düzenliyor. Toplantıya katılanlar kimler terörle kucak kucağa olanlar. Bunu yaparken de bir salonda toplanıyorlar, Beşara mesaj gönderiyorlar. Buna kargalar güler ya... Biz Suriye halkının yanındayız.

- Türkiye'nin Suriye'nin müdahale etmesi durumunda yüzde 58 destek veriyor.

- 1 Mart tezkeresinin çok talihsiz bir sonucu olduğunu savunanlardım. Biz Irak'a Türkiye olarak girmeliydik.

Atanamayan öğretmenler sorunu

- Evinin hemen etrafına okul kuracak değiliz. Bize bu şekilde gelip aynı ilde ilçelerde görev yapmaya hazırız diyen öğretmenler var. İlla da aynı ilçenin içinde görev yapacağız diye bir şey yok.

- Bir de bazı meslekler var ki... Asker, yargı, polis gibi... O sorunları çözmek için gerekli talimatı verdi.

İkinci öğretimde harçlar

- Bu konuda kanun çok net. Gece eğitimiyle alakalı, burada katkı payı olarak geçmiyor. Bu harç değil. Biz harç diye ifade edilen "katkı payını" kaldırdık. Bunun toplam maliyeti 1,350 milyar TL. Atabileceğimiz bi adım yok. Bize getireceği maliyet 350-400 milyon TL'dir...

4+4+4 ve rapor

- Şimdi öncelikle bu işe karşı yürütülen bir kampanya var, gidip rapor alanları öncelikle ben evlatlarına ihanetle vasıflıyorum. Niye? ‘Benim evladım gerizekalımıdır?’ diyor. 2 ay mı senin evladını iyi noktaya getirecek, bende babayım bizde çocuklarımızı yaşı gelmeden okula başlattık benim bir çocuğum okul öncesi eğitim aldığı için 1. sınıf değil 2. sınıftan başladı. Biz bu 66 ayı söylerken rastgele atmadık ki dünyadaki uygulamalar önümüzde


Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)