Tek muhatap benim


İmralı'da bulunan Abdullah Öcalan'ın, Kürt sorununun çözümünde devletin muhatabının Kandil olmadığını belirterek, "Tek muhatap benim, ben kefilim" dediği öğrenildi.

İmralı’da hapis cezasını çeken Abdullah Öcalan’la geçen hafta görüşen kardeşi Mehmet Öcalan, açıklamalarda bulundu. Hürriyet gazetesine konuşan Mehmet Öcalan, şu ifadeleri kullandı: “Ağabeyim ‘Devlet samimi olursa bu sorunlar çözülür. Bunu kimse çözemez, ben çözerim. Sorun ağır sorundur. Yani devlet isterse bu meseleyi çözer, kiminle kavga ettiyse onunla barışmalı. Birileri belki iyi niyetli olabilir ama sorunu çözemez, ben çözerim’ dedi. Ağabeyim, çözüme katkı sunmak istiyor ve ölümleri engellemek istiyor. Kendisi, taraflı konuşmadı, ne devlet tarafından ne PKK tarafından konuştu. Kendisi sadece gerçekleri konuştu. Tarafsız bir konuşma yaptı. ‘Suç ortada varsa tek taraf suçlu değildir’ dedi. PKK’ya da ‘Gerçekçi olun’ mesajı yolladı; ‘Her şeyden önce gerçekçi olunmalı. Kandil gerçekçi olmalı’ dedi. Abdullah Öcalan, Türklerle Kürtler arasında bir köprü ve bazı eller bu köprüyü yıkmak istiyor. Kürt milliyetçileri de Türk milliyetçileri de Öcalan’ı tasfiye etmek istiyor. Kendisinin değerlendirmesi de ‘Devlet gerekeni yaparsa diğer taraf (PKK) kolay benim için’ yönünde. Bana söylediği diğer önemli konu da şu: ‘Ben PKK’yı ikna edecek adamım. Devlet samimi olursa PKK’ya silah bırakmak da dahil olmak üzere her şeyi yaparım. Projeler kafamda hazır. Süreç sabote edilmemelidir, eğer bir şeyler olacaksa devlet içinde de PKK içinde de süreci boşa çıkarmak için adım atacaklar olacaktır. Buna izin verilmemeli ve dikkatli olunmalıdır.’ Benim anladığım kadarıyla yeni bir proje bu. Sağlığını iyi gördüm. Saçlı ve sakallıydı. Ancak fiziki olarak kendisini iyi gördüm. Sağlığıyla ilgili bir sorun görmedim. Geçen seneye göre gayet iyiydi.”


Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)