Eğitim Yine Sorunlu Başlıyor!


Eğitim Yine Sorunlu Başlıyor!

2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı önceki yıllardan daha sorunlu olarak başlıyor. Cumhurbaşkanlığı seçimi sonrası TBMM tatil edildiğinden; atama bekleyen öğretmenlerin ataması yapılmadı.

İlkokul 1. sınıflar, ilimiz pilot seçildiğinden bazı 5 ve 9. sınıf öğrencileri, 08.09.2014 Pazartesi günü okula başladı.

Yeterli ödenek ayrılmadığından; bazı okullarımız tamirat, tadilat, boya ve badana yaptıramadan kapılarını açıyor.

Daha da önemlisi; artan nüfusu dikkate alarak yeni derslik ve okul yapmayı düşünmeyen devlet, özel okullara öğrenci başına 3 bin 5 yüz TL.’ye varan rakamlarda yardım etmekten söz ediyor.

Yeterli derslik ve okul yapılmadığı için; 100 binlerce öğrenci örgün eğitimin dışına çıkartılarak, açık liseye gitmek zorunda bırakılacak.

Önceki hükümetlerce; devletin içinde bulunduğu ekonomik durum ileri sürülerek ihtiyaç duyulan sayıda atama yapılmadığından; sayıları 350 bine ulaşan aday öğretmenden Ağustos ayı içinde atanacağı açıklanan 40 bin öğretmen, meclisin tatile sokulması nedeniyle görevlerine başlayamadı.

Okul müdürlüğünde liyakat dikkate alınmayarak, okullarında 4 yılını dolduranlar görevlerinden alındı. Yerlerine hükümet yanlısı sendika üyeleri atandı.

Tüm liselere TEOG ile öğrenci alındığından; Milli Eğitim Bakanı ve Müsteşarın, ‘’İmam hatip liselerine, öğrenci istemediği sürece zorunlu kayıt yapılamaz ‘’ açıklamasına rağmen; 40 bin öğrencinin tercihi olmamasına rağmen İHL’lere kayıt yaptırabilecekleri bildirildi.

Öğrencilerin evlerine yakın olan okullara kayıtlarını yaptıracakları söylenmesine karşın; pek çok sayıda öğrenci evlerinden 2-3 saat uzaktaki okullara gitmek zorunda bırakılacak.

Okullar 15 Eylül’de açılacak. Fakat; öğrenciler nakil taleplerini, ay sonuna kadar sürdürecekler.

Ay sonuna kadar okuyacağı okulu bilemeyen, okumak istediği halde puanı yeterli olmadığı için örgün öğretim dışına çıkartılan öğrencilerimizin ve velilerinin yaşayacağı stresi siz düşünün.

Eğitimde başarı, ekip çalışmasıyla elde edilir. Sadece öğretmenlere verilen, eğitim kurumlarında çalışan hizmetli, memur, kaloriferci ve şoförlere verilmeyen Eğitim Öğretim Tazminatı, iş barışını zedelemektedir.
Yıl içinde yapılan ve üzerinden 4 ay geçmeden değiştirilen torba yasa ve yönetmelik değişiklikleriyle, eğitim sistemi içinden çıkılmaz bir konuma getirildi.

Pek çok veli ve eğitimci, çıkartılan bu yasa ve yönetmeliklerle hangi haklarını ortadan kaldırdığının bilincinde değildir.

Ne yazık ki yaşayarak öğrenmektedir. TEOG ile öğrencilerin karşılaşacağı sıkıntılar pek çok aydın tarafından dile getirildiğinde tepkisiz kalan veli, çocuğunu bir okula kayıt yaptıramayınca feryat etmektedir.

Öğrenci velileri, örgütlenme konusunda gereken hassasiyeti göstermemektedir.

8 Ağustos 2014 tarihinde çıkartılan torba yasa ile, evinin yakınında çalışan yemek ve yol masrafı olmayan öğretmenin, il içi ve il dışında çalışmasına olanak sağlayan yasa çıkartılmıştır.

Eğitim örgütleri ve eğitimciler, torba yasa çıkarken gereken tepkiyi göstermedi. Yeni bir tepki örgütlenemezse; okul müdürlerinin yaşadıkları sıkıntı, öğretmenlerimizi beklemektedir.

Okullarımız yetkin olmayan yöneticiler elinde, pek çok ders öğretmensiz, bazı okullarda sınıf mevcutları 70’e dayanmış, ödenek olmadığından gereken temizlik ve bakım yapılmamış, hepsinden ilginci bazı öğrenciler hangi okulda okuyacağını bilemeden açılacak. Halkımıza hayırlı olsun.


Osman Gazi Oktay
Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi Başkanı




Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)