Bilimsel, Laik, Çağdaş ve Halkçı Eğitim!

Bilimsel, Laik, Çağdaş ve Halkçı Eğitim!

Eğitim işkolundaki Türk Eğitim-Sen, Eğitim-Sen ve Eğitim-İş sendikalarına üye eğitimciler, Türkiye’nin diğer illerinde olduğu gibi; 24 Eylül 2014 tarihinde bilimsel, laik, çağdaş ve halkçı eğitim için İzmir’de de 1 günlük iş bıraktılar.

Türk Eğitim-Sen Konak’taki Eski Sümerbank binası, Eğitim-Sen Basmane 9 Eylül Fuar Kapısı önünde, Eğitim-İş üyeleri Cumhuriyet Meydanı’nda saat 10.00’dan itibaren toplanmaya başladı.

Eğitim-Sen ve Eğitim- İş üyeleri saat 10.30’da Konak Meydanı’na doğru yürümek istediler.

Eğitim İş yöneticileri polis yetkilileri ile yaptıkları uzun görüşme ardından, 1. Kordon’dan yürüyüşe geçti.
Eğitim Sen üyelerinin yürüyüşüne polis müdahale etti. Uzun görüşmeler sonucu yürüyüşe izin verildi.
Eğitim İş kortejinin önü, Konak Pier önündeki üst geçitte polis barikatıyla kesildi. Eski Sümerbank önüne gitmesine izin verilmedi.

Bu durum karşısında; Eski Sümerbank önünde toplanan Türk Eğitim Sen üyeleri, üst geçitten Konak Pier önüne gelerek, Eğitim İşliler ile birleşti. ‘’Yaşasın sınıf Dayanışması’’ sloganı eşliğinde basın açıklamasını birlikte yaptılar.

Basın açıklamasını, Birleşik Kamu İş Federasyonu İzmir Sözcüsü ve Eğitim İş 2 Nolu Şube Başkanı Ömer Değirmenci yaptı.

Değirmenci yaptığı konuşmada Ağustos ayı öğretmen atamalarının henüz yapılmamasının doğuracağı sıkıntılardan, TEOG ile öğrencilerin, istemediği halde imam hatiplere yönlendirilmesinden, yeterli derslik ve okul yapılmaması nedeniyle; okula devam etmek isteyen öğrencilerin, zorunlu olarak açık liselere kayıtlarının yapılarak, öğrenim haklarının gasp edildiğinden, müdür atamalarında liyakatın değil de hükümete yakınlığın esas alındığını, çıkartılan torba yasa ile eğitim öğretim yılı içerisinde öğretmen rotasyonu yapılmak istendiğini, belli bir yılın üzerinde aynı okulda çalışan öğretmenin okulunu değiştirerek, enflasyon yükü altında ezilen, evi yakınındaki okulda çalışan öğretmene, yol ve yemek masrafı ödeterek bunaltmanın, eğitime katkısından ziyade yandaşları merkezi okullara taşımanın amaçlandığını, yeni düzenleme ile türbanın ilkokullara sokulduğunu, türban okullara sokularak, AKP hükümetinin Cumhuriyet ile hesaplaşmak istediğini belirtti.
‘’Mustafa Kemal’in öğretmenleri buna izin vermeyecektir. Hükümeti buradan tekrar uyarıyoruz’’ dedi.
Yapılan basın açıklaması ardından eğitimciler dağıldı. Eğitim Sen üyeleri 12.30’ da Konak Pier önündeki üst geçitte gözüktü.

Konak’ta İzmir Büyükşehir Belediyesi İzsu binası önünde toplanarak, basın açıklaması yaptılar.
Öğrencilerin yürüyüşe katılarak öğretmenlerine destek verdiği görüldü.









Haber ve fotoğraf : Osman Gazi OKTAY

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)