Öğretmen Üniversiteleri Kurulmalı…

Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi, Alsancak Kıbrıs Şehitleri Caddesi Cumbalı Sokak’taki Şımarık Fasıllı Meyhane’de dayanışma yemeği düzenledi.

Yemeğe; Vatan Partisi Merkez Karar Kurulu Üyesi Hasan Fehmi Mavi, Ulusal Eğitim Derneği Üyesi, CHP 1. Bölge Milletvekili Aday Adayı Mustafa Dal, Türkiye Barolar Birliği Delegesi, Vatan Partisi Milletvekili Aday Adayı Enis Dinçeroğlu, Türkiye Gençlik Birliği İzmir İl Başkanı Meltem Ayvalı, Eğitim İş İzmir 3 No’lu Şube Yöneticileri Musa Şen, Ali Abbas Türkmen, Nihat Asilsoy, Büro İş Sendikası İzmir Şubesi Başkanı Soner Sönmez ve Yönetim Kurulu Üyesi Uğur İlkhız, Köy Koop İzmir Birlik Müdürü Yasemin Güngör, Ege Bölgesi Aydınlılar Derneği-Ege ve İç Anadolu Dernekleri Birliği Federasyonu Başkanı Necati Ünal, İzmir Bal-Göç Genel Merkez Yöneticisi Kamuran Gacaner, Çağdaş Eğitim Gönüllüleri Derneği Başkanı Yalçın Aktop, Çankaya Mahallesi Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Neşe Şermeti, Çameria Arnavutları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi İlkan Oduk, TOBAV temsilcileri, Karikatüristler Derneği Temsilcisi Mustafa Yıldız, Eğitim İş Konak Temsilciliği Başkanı Cengiz Oktay ve Sekreteri Önder Karakaş, Eğitim İş Karabağlar Temsilcilik Sekreteri Volkan Koçak, Yazar Abit Dursun ve Aydoğan Yavaşlı, Şair T. Ayhan Çıkın, İlk Kurşun Gazetesi Temsilcisi Berrin Öztürk Kutluk katıldı.

Açış konuşmasını, konuklara katılımları nedeniyle teşekkür sunarak başlayan Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi Başkanı Osman Gazi Oktay yaptı.

16 Mart’ın öğretmen okullarının 167. kuruluş yıldönümü olduğunu, bu nedenle; 23 Mart’ta, saat 17.15’de Kıbrıs Şehitleri Caddesi’ndeki Konak Belediyesi Kültür Merkezi Benal Nevzat Salonu’nda ‘’Öğretmen Okullarının Önemi-Şeyh Bedrettin Destanı’’ konulu panel ve sunum düzenlediklerini belirten Oktay, ‘’Eğitim Fakültelerinden mezun olan öğretmenler, AB normlarında yetiştiriliyor. Alan ve meslek bilgisi yeterli olan öğretmenler, ne yazık ki öğretmenliği sadece derse girip çıkma olarak algılıyor. Öğretmenlerin alan bilgisini en iyi şekilde verme dışında, öğrencilerin bireysel sorunlarıyla ilgilenme, çözüm bulma, ülkesi ve halkına sorumlulukları olduğu bilincini verme, ayrıca halkını aydınlatmanın görev ve sorumlulukları arasında olduğunu bilmiyor. Bu görevi kendilerine, 1921 yılında, daha Cumhuriyet kurulmadan 1. Maarif Kongresi’ni toplayan Mustafa Kemal Atatürk’ün verdiğinden habersiz olarak yetiştiriliyor. Ülkemizde; üniversite bünyesinde eğitim fakültesine değil, tüm branşları bünyesinde toplayan ‘’Öğretmen Üniversitelerine’’ ihtiyaç var’’ diyerek konuşmasını tamamladı.

Yağışlı havaya rağmen salonu dolduran konuklar, sanatçının söylediği şarkılara eşlik etti, saz ekibinin çaldığı oyun havalarıyla oynadı, dansözle coştu.
Katılımcılar, birlikte daha kitlesel eylem ve etkinlikler düzenlemek için, moral ve enerji depoladılar.








Haber ve fotoğraf : Özkan SUCUOĞLU

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)