Hadi Hayırlı Traşlar


En bilindir tekerlemedir,

Bir berber bir berbere
Bre berber gel beraber
Bir berber dükkanı açalım demiş

Aslında bu bir hikayenin başlangıcıdır,

Tekerlemedeki ,
Berberler beraber,
berber dükkanı açarlar,

Başlangıç da berberde işler gayet iyidir,
Mütevazi yaşadıkları içinde,

Kazandıkları ikisine de yetmektedir,
Gel zaman git zaman,
Har vurup harman savurmaya başlarlar,
Çaktırmadan çoluğa çocuğa yatırım yaparlar,
Eh haliyle masraflarda artmaya başlar,
Kazandıkları artık ikisine de yetmemektedir,

Birbirlerinin payına göz dikmeye başlarlar,
İkisi de nasıl bir punduna getiririmde,
ortağımı saf dışı ederim diye fırsat kollar,

Sonunda küçük berber ustası fırsatı yakalar,
Büyük ustaya sen malzeme alırken,
Çıraklar vasıtasıyla avanta alıyorsun der,
Avanta aldığını belgeler,
hatta çıraklara suç üstü yapar,

Büyük berber ustası işi pişkinliğe vurur,
Bunlar iftira sen çıraklara kumpas kurdun,
Müşterilerle aramı bozmaya çalışıyorsun,
Üstteki paralel caddede dükkan tutmuşsun,
Senin niyetin müşterileri,
Ve dükkanı ele geçirmek,
Seni kovuyorum defol der,

Küçük berber ustası beni kovamazsın,
Bu dükkanı beraber kurduk,
Her köşesinde emeğim var,
Dişimle tırnağımla geldim,
Benim sayemde varsın,
Müşterileri beraber ikna ettik der,

Büyük berber ustası hiddetlenir,
Kovuyorum işte,
Berber dükkanı benim üzerime,
Müşterilerin hepsi benim,
Ben ne dersem o olur der.

Birbirlerine ağza alınmayacak hakaretlerle,
Kavga ederek ortaklığı bozarlar.

Müşteriler,
Gözlerini açmış,
Her iki berber ustasının da,
Hırlı berber ustaları olmadıklarını anlamıştır,
Yavaş yavaş başka berberlere,
Gitmeye başlarlar,
Büyük berber ustası,
müşterileri ikna etmek için,
kapı kapı dolaşır reklamlar verir,
çok diller döker ama nafile,
Bir kere,
Takke düşmüş kel görünmüştür.
Artık her şey gözler önündedir.

Kısa zaman sonra,
Her iki berber ustası da,
bu kavgada ipliklerinin pazara çıktığının,
kirli çamaşırlarını ortaya saçıldığının,
farkına varmışlardır.
Ama artık çok geçtir,
İş işten geçmiştir.

Hikaye burada biter mi?
Elbette bitmez.

Nasıl bitsin,
memleketin aynasıdır Berber dükkanları,
Hal böyle olunca,
Berberlerde bitmez,
Hikayeleri de,

Demem o ki,
Müşterinin velinimet olduğunu unutup,
yolunacak kaz bellersen .

“Müşteride gün gelir seni bir güzel beller. “

Ha bu arada,
Kıssadan hisse,
Kaçan müşterileri dört gözle bekleyen berber ustaları da,
Bellemelidir ki,
“Müşteri yolunacak kaz değil velinimettir.”

Ona göre !

Aydın KOCA 
Kemalin Aydın
koca1907@yahoo.com.tr

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)