Öğrencilerimizin hiç birini ortada bırakmayız



Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Anayasa Mahkemesi’nin dershanelere ilişkin kararına dair konuştu

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Anayasa Mahkemesi’nin dershanelere ilişkin kararına dair, “Şu saate kadar Milli Eğitim Bakanlığı’na ulaşmış herhangi bir resmi karar yok. Mahkeme gerekçeli kararını açıklasın, hangi maddeyle ilgili olarak ne tür gerekçelerle ne karar verdi, onu net olarak görelim. Bu çerçevede Milli Eğitim Bakanlığı olarak ne yapmamız gerektiğini kamuoyuyla da paylaşarak açıklarız” dedi. Öğrenci ve velilerin içlerinin rahat olmasını isteyen Avcı, “Karar her ne olursa olsun, hangi gerekçeyle verilmiş olursa olsun, çocuklarımızı gençlerimizi, gerek örgün gerek okulu bitirmiş üniversite sınavlarına girmiş ama istediği bölümü kazanamamış ve tekrar girmeyi düşünen öğrencilerimizi, örgün eğitimin içindeki ve dışındaki ortaokullardaki, liselerdeki ve mezun öğrencilerimizin hiç birini ortada bırakmayız” ifadelerini kullandı. Takviye kurslarına kayıtların eylülden itibaren alınacağını anımsatan Avcı, takviye kurslarının bu yıl sayısal ve saat olarak artılarak verilmeye devam edeceğini belirtti. Avcı, hiçbir çocuğun eğitim öğretimde de ihtiyaç duyduğu takviyeden mahrum kalmaması için Bakanlık olarak gerekli tedbirleri aldıklarını ve almaya da devam edeceklerine işaret etti. Kararın ardından dershanelerin bu eğitim-öğretim yılında faaliyetlerine devam edip edemeyeceklerine ilişkin soru üzerine Avcı, dönüşüm sürecini sektörün hemen hemen tamamıyla çok ayrıntılı istişare toplantıları yaparak yürüttüklerini anlattı. Geçen ay İstanbul’da, dershanecilik sektörünün ve özel eğitim kurumları sektörünün yüzde 70’inden fazlasını temsil eden kurumların temsilcileriyle toplantı yaptıklarını dile getiren Avcı, orada sektör temsilcilerinin, MEB’e bu süreci yürütürken kendileriyle gerçekleştirdikleri işbirliği için teşekkür ettiklerini aktardı.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)