Erdoğan'a mektup: "Ölen kişi Gezi'ciydi"



Camına isabet eden kartopu nedeniyle gazeteci Nuh Köklü’yü öldüren sanık duruşmada ‘Ben vurmadım, bıçağın üzerine düştü’ diyerek kendisini savundu

İstanbul Kadıköy Yeldeğirmeni’nde arkadaşlarıyla kartopu oynarken dükkanının camına kartopu isabet etmesine sinirlenen bir esnaf tarafından bıçaklanarak öldürülen Gazeteci Nuh Köklü’yle ilgili davada Sanık Serkan Azizoğlu’nun ağabeyinin Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a mektup yazarak yardım istediği ortaya çıktı. Mektupta “Vefat eden kişi AKP’ye karşı ve Gezi olaylarının öncülerindendir” ifadesi dikkat çekti.
İddianamede “Kasten adam öldürmek” suçundan hakkında müebbet hapis cezası istenen tutuklu sanık Serkan Azizoğlu ile “Kasten adam öldürmeye yardım etmek”le suçlanan tutuksuz sanık Nazım Coşaner dün Kartal’daki İstanbul Anadolu 5.Ağır Ceza Mahkemesi’nde ilk kez hakim karşısına çıktı. 2 sanıklı 13 şikayetçisi olan davanın ilk duruşmasında sanıklar hazır bulunurken öldürülen Gazeteci Nuh Köklü’nün ailesi, bazı müştekiler, çeşitli illerin barolarından gelen avukatlar ile milletvekilleri de davaya katıldı.

‘BEN VURMADIM BIÇAĞIN ÜZERİNE DÜŞTÜ’
Serkan Azizoğlu, savunmasında kartopu oynayanların kendisine vurduklarını ve küfür ettiklerini iddia etti. Azizoğlu, olay anını ise hatırlamadığını savundu. Mahkeme Başkanı Kaya’nın sanığın poliste verdiği ifade ile mahkeme ifadesinde çelişkiler olduğunu belirtmesi üzerine Azizoğlu, “Ben vurmadım, bıçağın üzerine düştü. Bıçakla vurma anını hatırlamıyorum. Ben yerdeydim, beni darp ediyorlardı” iddiasında bulundu. Tutuksuz sanık Nazım Coşaner ise savunmasında amacının kavgayı ayırmak olduğunu öne sürdü.
Köklü ailesinin avukatları, sanık Serkan Azizoğlu’nun ağabeyi Barış Azizoğlu tarafından Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) üzerinden Erdoğan’a yazılan “rica mektubunu” mahkeme heyetine sundu. Erdoğan’a yazdığı mektupta, “Bizler sizi seven ve gönül veren kişileriz” diyen sanığın ağabeyi Barış Azizoğlu’nun Nuh Köklü’yle ilgili “AKP’ye karşı gezi olaylarının öncülerinden” ifadesini kullanması dikkat çekti. “Halveti Uşaki Kasımpaşa’daki Hasan Uşaki Hazretleri’ne bağlı” olduğunu yazan Azizoğlu, “Şeyhim Eyüp Fatih Şaban Nurullah Hazretleridir. Sizlere duacıyız, bu olayda yanımızda olmanızı temenni ederiz. Rabbime emanet olun. Allah yardımcınız olsun” şeklinde mektubunu bitirdi.

DAVA 21 EKİM’E ERTELENDİ
Müşteki ifadelerinin ardından ara kararını açıklayan mahkeme heyeti, sanık Serkan Azizoğlu’nun epilepsi hastası olduğu iddiası doğrultusunda Adli Tıp Kurumu’ndan rapor alınmasına karar verdi. Sanığın tutukluluk halinin devamına hükmeden heyet, duruşmayı 21 Ekim’e ertelendi.

KÖKLÜ’NÜN FOTOĞRAFI BASIN MÜZESİ’NE ASILACAK
Türkiye’de öldürülen 65. gazeteci olan Nuh Köklü’nün fotoğrafı, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) Basın Müzesi’ndeki Öldürülen Gazeteciler Galerisi’ne bugün saat 11.00’de düzenlenecek törenle asılacak.Ağabey Köklü: Acının sağı solu yok

AĞABEY KÖKLÜ: ACININ SAĞI SOLU YOK
Adliye çıkışı açıklama yapan Nuh Köklü’nün annesi Çiğdem Köklü, “Beklentimiz sonuna kadar onun en büyük ceza alması. Kanımın son damlasına kadar uğraşacağım. Ben onu ne emeklerle büyüttüm, en ağır cezayı almasını istiyorum” diye konuştu. Adalete güvendiğini belirten ağabey Sedat Köklü de “Nuh Köklü solcudur, solcunun yaşam hakkı yoktur, bitmiştir. Öyle bir şey yok. Acının sağı solu yok, bu acı” dedi.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)