Hrant Dink’i anmaya ilk kez katılan Fatma Yavuz, ‘ders niteliğinde’ mesajlar verdi


19 Ocak 2007’de sokak ortasında katledilen gazeteci Hrant Dink’in 10’uncu ölüm yıldönümü için düzenlenen anmaya ilk kez katılan Fatma Yavuz, ‘ders niteliğinde’ mesajlar verdi.

Daha önce anmaya gelmediği için pişman olduğunu anlatan Yavuz, şöyle devam etti: “Bu benim için kendi içimde bir yolculuk aslında. İçimdeki bazı şeyleri tartmak için geldim buraya. Ben etnik olarak Türküm, Müslümanım Sünniyim ve Hanefiyim. Buralara biraz uzağım. Ama yıllarca bu acıların ortak olduğunu fark edemediğimiz için neden ben buraya gelip ağlamadım diye çok üzüldüm. Yani bu kendimle bir nevi hesaplaşma. Çok bilmiyorum bu çevreleri.”

Meseleyi medyadan takip ettiğini ve her insanın canının ‘kutsal olduğunu’ anlamanın uzun yıllar sürdüğünü aktaran Yavuz sözlerini şöyle bitirdi: “Bu yüzden çok üzgünüm. Ermeni kardeşlerimizden de ben mensup olduğum mahalle adına çok çok özür diliyorum. Bu ülkede benim kadar rahat yaşama hakkına sahip olana kadar bundan sonra Allah’ın izniyle yanlış tarafta olmayacağım, doğru tarafta olacağım. Bir daha bu insanların kılına bile zarar gelirse ben inşallah onların yanında olacağım.”

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)