Mahkemeden emsal karar:'Göreve iade için açtığı davayı kazandı'



Milli eğitim bakanlığı, 2014’ün mart ayında çıkarılan bir yasayla, aralarında İstanbul Erkek, Vefa, Kabataş Erkek, Kadıköy Anadolu, Cağaloğlu Anadolu, Hüseyin Avni Sözen, Ankara Atatürk, Bornova Anadolu Lisesi’nin de olduğu 170 liseyi ‘proje okul’ ilan etmişti.

2015-2016 eğitim yılı kapanırken, liseliler birbiri ardına bildiri yayınlayarak ‘proje okul‘ uygulamasını protesto etmiş, tepkiler 2016-2017 eğitim yılının başında da devam etmişti.

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz ise amaçlarının eğitim kalitesini yükseltmek olduğunu belirterek, “Bu okullar gözbebeğimiz. 15 Temmuz olduğunda, ‘Vatan senden hizmet bekliyor’ dendiğinde sağına soluna bakmadan sokağa bayrakla çıkabilecek, yeni bir nesli yetiştirmek istiyoruz” demişti.

Mahkemeden emsal karar

Haydarpaşa Anadolu Lisesi’nde sekiz yılını doldurduğu gerekçesiyle başka bir okula atanan öğretmen Aslıhan Cengiz Bayar, göreve iade için açtığı davayı kazandı. Bayar’ın 30 gün içinde eski okuluna dönmesi gerekiyor.

Mahkeme kararında ‘somut gerekçe’ sunulmadığı ve milli eğitim bakanlığı tarafından ‘proje okul’ öğretmen atamalarına ilişkin esasların  oluşturulmadığı belirtildi. Ayrıca atamalarda liyakat ve kıdem gözetilmediği de vurgulandı.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)