2005’te ‘yılın öğretmeni’ ödülü olan bir öğretmenin diploması sahte çıktı


Trabzon’da 2005’te ‘yılın öğretmeni’ ödülü olan bir öğretmenin diplomasının sahte olduğu ortaya çıktı.

Milli Eğitim Bakanlığı, R.G.S. isimli öğretmenin çıkış belgesi üzerinde tarih ve sayı olmadığını belirlemesinin ardından 19 yıllık öğretmenden diplomasını yeniden göndermesini istedi.

Öğretmenin okul müdürlüğüne verdiği çıkış belgesini inceleyen Dernekpazarı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü evrakın sahte olduğunu belirledi.

‘Çok pişmanım’

Olay sonrasında savcılığa yapılan suç duyurusunun ardından gözaltına alınan R.G.S.’nin ifadesinde mezuniyet belgesini 19 yıl önce İrfan isimli bir kişiden aldığını ve öğretmen olarak işe başladığını söylediği belirtildi.

Erzurum’da göreve başladığını belirten R.G.S., “20 yılı doldurunca emekliliğe hak kazanacaktım. Çok pişmanım. Devleti zarara uğratmadım. Ama çok çalıştım. Rapor kullanmadım. Sicilim başarılarla doludur. Benim 19 senelik emeklerim ne olacak?” diye konuştu.

Toplam 12 yıla kadar hapsi istendi

Savcılık ise R.G.S. hakkında ‘nitelikli dolandırıcılık’ suçundan iki yıldan yedi yıla kadar, ‘resmi belgede sahtecilik’ suçundan da iki yıldan beş yıla kadar hapsini istedi.

Trabzon’da 11 yıl boyunca görev yapan öğretmenden, devletten aldığı 329 bin liranın faiziyle birlikte talep edileceği belirtildi.

Öte yandan R.G.S.’nin 2005’te Başbakanlık tarafından ‘yılın öğretmeni’ seçildiği ve dönemin başbakanı Tayyip Erdoğan tarafından kendisine ödül verildiği belirtildi.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)