Ahmet Türk: Kafamızda Türkiye’yi bölme yok


Mardin’in eski belediye başkanı DBP’li Ahmet Türk, herkesin kendini özgürce ifade edebileceği eşit ve adil bir yönetime ihtiyaç olduğunu belirterek, “Kafamızda Türkiye’yi bölme yok. Bunu açık bir şekilde ortaya koymak gerek” dedi.

 Türk, Kürt halkının referandum sürecinde onurlu bir duruş gösterdiğini söyledi.

‘Şahsen başkanlık sistemine karşı değilim’

Türk şöyle devam etti: “Zaten daha önce de başkanlık sistemine karşı olmadığımızı, bir sistem olarak Türkiye’de uygulanabileceğini, merkezi hükümetin bazı yetkilerinin bölgelere devredilebileceğini, yerinden yönetimin başkanlık sistemi ile mümkün olabileceğini söylemiştim. Ama, bugün getirilen başkanlık sistemi değil. Tüm kurumların denetim altına alındığı, yargının ve diğer faaliyetlerin bir kişinin vereceği karara göre şekillendiği bir sistemi başkanlık sistemi olarak kabul edemeyiz. Burada bir denetim mekanizması yok, otoriter rejime dönüşen bir durum. Yoksa, ben şahsen başkanlık sistemine karşı değilim.”

‘Kafamızda Türkiye’yi bölme yok’

HDP seçmeninde var olan kırgınlığın devletin izlediği politikayla ‘unutulduğunu’ belirten Türk, “Ceylanpınar olayı meselâ. Çok iyi biliyorum ki, bunu PKK yapmadı. Zaten daha sonra da ortaya çıktı. Ama PKK yapmış gibi çok iyi kullanıldı. Tüm bunlar sabırsızlıktan kaynaklanıyor ve soru işaretlerini beraberinde getiriyor. Kürtler bugün ortak demokratik gelecek için mücadele veriyorsa taleplerini, isteklerini çok rahatlıkla açık bir şekilde ortaya koymalı. Meselâ, kafamızda Türkiye’yi bölme yok. Bunu açık bir şekilde ortaya koymak gerek. Herkesin kendini özgürce ifade edebileceği eşit ve adil bir yönetime ihtiyacımız var. Ama bilerek vatan, bayrak diyerek o milliyetçi, apolitik kesimi elinde tutmak için toplumu ayrıştırmaya çalıştılar. Birisi vatan haini, birisi vatansever olan bir siyaset izlendi” diye konuştu.

‘PKK, Öcalan’ı boşa çıkaracak bir davranış içinde olmaz’

Silahın ve çatışmanın olduğu bir ortamda demokratik siyasetin etkili olmayacağını kaydeden Türk, umutlu olmasa da barışa inandıklarını söyledi.

Türk şöyle devam etti: “Türkiye Cumhuriyeti Devleti Kürtleri kazanmak için hiçbir şey yapmıyor. Kürtleri potansiyel tehlike göstererek siyaset yapılıyor. Oysa Kürtleri kazanma, Kürtlerle ortaklaşma imkânı varken bunu kullanmıyorlar. Onlar bunu kullanmadığı zaman da sizin daha fazla bir şey yapma, söyleme imkânınız kalmıyor. Biz böyle bir sürecin başlamasını istiyoruz. Bugün Kürtlerle ilgili yürütülen politikaya baktığımızda umutlu değiliz açıkçası. Umutlu olmak isterdik. Bir partinin genel başkanları, belediye başkanları, bütün yöneticileri içeride. Nasıl umutlu olabilirsiniz? Ben başlarım, ben bunu çözerim deseler, tüm bunları içeride tutarken kiminle çözeceksiniz? Öcalan hem PKK için hem Kürtler için önemli bir şahsiyet. PKK’nin Öcalan’ı boşa çıkaracak bir davranış içinde olacağını sanmıyorum.”

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)