Çavuşoğlu'dan Kerkük'teki referandum kararına tepki



Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Esed rejiminin İdlib'e düzenlediği kimyasal saldırı ve Kerkük İl Meclisi'nin aldığı referandum kararına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Çavuşoğlu 100 kişiden fazla sivilin hayatını kaybettiği saldırıyı sert bir dille kınarken, bu saldırının Astana'daki barış sürecini zora sokacağını ifade etti.

SURİYE'DEKİ KATLİAMA TEPKİ: BU BİR İNSANLIK SUÇUDUR
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Esad'ın İdlib'e düzenlediği saldırıya ilişkin "Bu, bir insanlık suçudur ve bunun da cezası olmalı ama daha önce kırmızı çizgi aşılmasına rağmen vurdumduymazlık gösteren batı dünyası, insan hakları konusunda ders vermeye çalışanlar, eminim yine bunu örtmeye çalışacaklardır. Bu bizim için kabul edilemez. Bu tüm süreci de heba edebilir." dedi.

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Esad'ın İdlib'e düzenlediği saldırıya ilişkin "Bu, bir insanlık suçudur ve bunun da cezası olmalı ama daha önce kırmızı çizgi aşılmasına rağmen vurdumduymazlık gösteren batı dünyası, insan hakları konusunda ders vermeye çalışanlar, eminim yine bunu örtmeye çalışacaklardır. Bu bizim için kabul edilemez. Bu tüm süreci de heba edebilir." dedi.

Esed Kimyasal Silahla Saldırdı: 100'den Fazla Ölü Var Esed Kimyasal Silahla Saldırdı: 100'den Fazla Ölü Var
Kerkük, Kürdistan Bölgesel Yönetimi'ne Bağlanmak İçin Referandum Kararı Aldı Kerkük, Kürdistan Bölgesel Yönetimi'ne Bağlanmak İçin Referandum Kararı Aldı

KERKÜK KARAR ALAMAZ, BAĞDAT ALIR
Kerkük İl Meclisi'nin tek başına referandum kararı alamayacağına dikkat çeken Çavuşoğlu, "Araplar ve Türkmenler bu karara katılmadı. Kerkük Meclisi'nin referandum yetkisi yok. Ancak bu meclis Bağdat yönetimine, Kerkük'te referandum talebini iletiyor. Burada bir şeylerin döndüğü gerçek. Bu kırılgan dönemde, Irak'ın geleceğini tehlikeye atan adımlar. Bunlar iyi niyetli adımlar değil. Fırsatçılık yapıyorlar. Bunu açıkça söyledik. Irak Türkmen Cephesi'nin başkanı, Başbakanımızla da görüştü. Kerkük Türkmeni yalnız değildir. Böyle oldu, bittilere müsade etmeyiz. Fırsatçılık yapmak, bölgesel yönetim için de Irak yönetimi için de iyi olmaz." şeklinde konuştu.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)