Cumhuriyet yazar ve yöneticilerine 43 yıla kadar hapis istenen iddianame kabul edildi


Cumhuriyet gazetesi yazar ve yöneticileri hakkındaki iddianame İstanbul 27’inci Ağır Ceza Mahkemesi’nce kabul edildi.

Cumhuriyet’in yazar ve yöneticisi 13 kişi 31 Ekim 2016’da ‘FETÖ/PDY ve PKK/KCK terör örgütlerine üye olmamakla birlikte örgüt adına suç işlemek’ ve ‘FETÖ/PDY ve PKK/KCK terör örgütlerine üye olmak’ gerekçesiyle gözaltına alınmış, gazetenin yayın yönetmeni Murat Sabuncu dahil 10 kişi tutuklanmıştı.

Son olarak gazetenin muhabiri Ahmet Şık, ‘terör örgütü propagandası’ suçlamasıyla tutuklanmıştı.




Gazetenin adliye muhabiri Canan Coşkun, gazetenin yazar ve yöneticileri hakkındaki iddianamenin İstanbul 27’inci Ağır Ceza Mahkemesi’nce kabul edildiği bilgisini Twitter’dan paylaştı.

Buna göre duruşmalar 24-25-26-27 Temmuz’da yapılacak.

İddianamede 43 yıla kadar ceza isteniyor

Eski genel yayın yönetmeni Can Dündar, Genel Yayın Yönetmeni Murat Sabuncu, Yayın Danışmanı Kadri Gürsel, yazar Aydın Engin, Mali İşler Müdürü Bülent Yener ve Muhasebe Müdürü Günseli Özaltay’ın ‘silahlı terör örgütüne üye olmamakla birlikte örgüte yardım etme’ suçundan ayrı ayrı 7,5 yıl 15 yıla kadar; Cumhuriyet Vakfı İcra Kurulu Başkanı Akın Atalay, Cumhuriyet Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Erinç ve yönetim kurulu üyesi Önder Çelik’in ‘silahlı terör örgütüne üye olmamakla birlikte örgüte yardım etme’ ve ‘hizmet nedeniyle güveni kötüye kullanma’ suçlarından ayrı ayrı 11,5 yıldan 43 yıla kadar; yönetim kurulu üyeleri Bülent Utku, Musa Kart, Hakan Karasinir, Mustafa Kemal Güngör ve Hikmet Çetinkaya’nın ‘silahlı terör örgütüne üye olmamakla birlikte örgüte yardım etme’ ve ‘hizmet nedeniyle güveni kötüye kullanma’ suçlarından ayrı ayrı 9,5 yıldan 29 yıla kadar, muhabir Ahmet Şık’ın ayrıca ‘PKK ve DHKP/C silahlı terör örgütüne üye olmamakla birlikte yardım etme’ suçundan 7,5 yıldan 15 yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılması talep ediliyor.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)