Hiçbir dayanağı yok ve hayatımda böyle karar görmedim ve duymadım | Metin Feyzioğlu


Türkiye Barolar Birliği Başkanı Metin Feyzioğlu, YSK’nın ‘mühürsüz‘ kararına ‘hayret’ ederken, iktidarın açıklamalarını yanıltıcı olduğunu söyledi.

Bartın’daki bir toplantıda konuşan Feyzioğlu, Yüksek Seçim Kurulu’nun (YSK) refereandum için aldığı mühürsüz oy pusulaları ve zarfların geçerli sayılması kararının hukuka aykırı olduğunu belirterek, “Hiçbir dayanağı yok ve hayatımda böyle karar görmedim ve duymadım. YSK’nın, Türkçe okuma yazma bilen herkesin anladığı bir şeyi nasıl anlamadığına hayretler ediyorum” dedi.

Anayasanın ilgili maddesinin son derece açık olduğunu belirten Feyzioğlu, YSK’yı ‘kanun yazmak’la suçladı: “Herhangi bir okul bitirmemiş birisi bile bunun ne anlama geldiğini anlar. ‘Arkası mühürsüz oy pusulası geçersizdir.’ YSK’nın görevi kanununu uygulamaktır, kanun yazmak değil. Bunlar yanlış ve kabul edilemez.”

‘Bilinmezle dolu hukuksuzluk’

YSK’nın kararının yazılı olmadan alınamayacağını belirten Feyzioğlu, hükümetin yurttaşları yanılttığını söyledi: “Burada kaç yüz bin, kaç milyon mühürsüz oy pusulası olduğunu, bunların ‘Evet’ mi ‘Hayır’ mı şeklinde damgalandığını bilmiyoruz. Bu kadar bilinmezle dolu bir hukuksuzluğun karıştığı bir oylama sonucunda en az yüzde 50 ‘Türkiye’de sistemin ötesinde rejim değişmiştir’ diyor. Anayasa Mahkemesi’nin buna bakması lazım. Ama maalesef siyasi iktidardan yanıltıcı açıklamalar geliyor.”

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)