Savcılık Cübbeli'nin o sözlerinde suç görmedi


Savcılık, “Satranç oylayan lanetlenmiştir” diyen İsmail Ağa Cemaati’nin önde gelen isimlerinden, Ahmet Mahmut Ünlü isimli Cübbeli Ahmet Hoca hakkında takipsizlik kararı verdi.

‘Satranç oynayanları hedef göstermişti’

Cübbeli 1 Ocak’ta sosyal medyada yer alan bir videosunda yaptığı açıklamada “Satranç tavladan da kumardan da beter. Satranç oynamaktansa ateşi tutmak daha hayırlı. Satranç oynayan kişi insanların en yalancısı, oynayanlarda ölürken kelime-i şahadet nasip olmayabilir. Satranç oynayan lanetlenmiştir. Oynayana bakan da domuz eti yiyen gibidir” demişti.

Cübbeli hakkında ‘halkın dini inançlarını kullanarak sömürmek suretiyle halkı kin ve düşmanlığa tahrik etmek’ iddiasıyla suç duyurusunda bulunulmuştu.

Suç duyurusunun ardından başlatılan soruşturma kapsamında Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı, Cübbeli hakkında takipsizlik kararı verildi.

‘Suç olduğunu düşünmüyorum’

Soruşturma kapsamında ifadesi alınan Cübbeli, “Tavla ve satrancın caiz olmadığını söylerken Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından İslam ve Toplum isimli ilmihalini dikkate aldım. 119-120-121 sayfalarında satrancın haram olduğuna dair görüşlere yer verilmiştir. Ben bu konuda düşünce ve ifade özgürlüğümü kullandım. Suç olduğunu düşünmüyorum” dedi.

Takipsizlik kararında şikayete konu olan paylaşımda ‘halkı kin ve düşmanlığa alenen tahrik etme’ suçunun işlenmediği, Cübbeli’nin paylaşımının ifade ve düşünce özgürlüğü kapsamında olduğu belirtilirken, kamu adına kovuşturmaya yer olmadığı ifade edildi.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)