Eğitim-Sen’in iddiası: Bursa’da lise müdürü hoparlörden ezan okuyarak cuma namazına çağrı yaptı


Bursa’da bir lise müdürünün, tüm öğrencileri okulun hoparlörlerinden duyuru yaparak cuma namazına çağırdığı iddia edildi.

Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) Bursa Şube Başkanı Atakan Erdağı, yazılı açıklamasında, lisedeki velilerden gelen bir şikayeti paylaştığını kaydetti.

Nilüfer ilçesindeki Özlüce Anadolu Lisesi’nde 28 Nisan Cuma günü ‘yoğun şikayet ve danışma telefonu aldıklarını’ aktaran Erdağı, şunları ifade etti: “Söz konusu okulun müdürü cuma namazına çağrı için tüm okulda duyulacak şekilde ses sistemi ile ezan okumuştur. Okulun alt katında bir mescit bulunmakta ve öğrenci ile çalışanlar ibadetlerini burada yapmaktadır. Bu durum mevcut yasa ve yönetmeliklere uygundur ancak okullarımızda bulunan mescitlerde yapılan ibadetlere tüm okulun duyacağı şekilde ses sistemi ile çağrı yapmak bir eğitim kurumunda yapılmaması gereken bir davranıştır.”

Yargıya taşınıyor

Okul müdürünü bu davranışıyla ‘eşitlik ve laiklik ilkesine aykırı davranış sergilemek’le suçlayan Erdağı, müdürün 18 Mart’taki ‘Çanakkale Şehitlerini anma programı’na Kuran okuyarak başladığını savundu.

Erdağı, Eğitim-Sen’in hiçbir öğrencinin ve çalışanın ibadet etmesiyle sorunu olmadığını altını çizerek, itiraz ettikleri noktayı vurguladı: “Bu okulumuzda yaşanan sorun yasa ve yönetmeliklerde olmayan bir şekilde çocuklarımızın dini çalışmalara yönlendirilmesi ve de bunun bizzat okul müdürü tarafından yapılmasıdır. Yaşanan durum AKP’nin tek din ve tek mezhep dayatmasının somut bir örneğidir. Çocuklarımız ve eğitim çalışanları üzerinde baskı kurulmak istenmesidir. Okul müdürünün bu uygulamaları ile yoğun öğrenci ve veli şikâyeti aldığımızı, yasal girişimlerde bulunacağımızı ifade ediyoruz.”

‘Liyakati olmayan yöneticiler okul yönetiyor’

Erdağı, il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerini ‘göreve davet ettiklerini’ kaydetti. Okulların iktidar tarafından ‘siyasetin arka bahçesi’ olarak görüldüğünü belirten Erdağı, “Sorgulamayan, düşünmeyen bir nesil yetiştirme hedefindeki iktidar hiçbir liyakati tanımadan atadığı yöneticiler eliyle okullarımızı yönetmektedir” değerlendirmesinde bulundu.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)